×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افت تحصیلی دانشجویان دانشگاه لرستان/ بی‌انگیزگی در آینده شغلی

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به افت تحصیلی دانشجویان این دانشگاه گفت: بی‌انگیزگی نسبت به آینده شغلی یکی از عوامل مهم در افت تحصیلی دانشجویان است.

به گزارش پژواک لرستان، خسرو عزیزی صبح امروز سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه لرستان دانشگاه معین و جامع استان است، اظهار داشت: عدم تناسب رشته های تحصیلی با نیاز بازار مشکلی است که در توسعه کمی بی رویه ای که در گذشته در همه کشور رخ داد، امروز به چشم می خورد.

۵۳ دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان داریم

وی با بیان اینکه نگاه ما این است که با تعامل با جامعه بتوانیم نیروهای فراغ التحصیل خود را به حوزه های صنعت تزریق کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۳ دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان داریم و تفاهم نامه هایی نیز با برخی دانشگاه های خارجی برای تبادل علمی و تبادل دانشجو داشته ایم.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: تلاش ما این است دیپلماسی دانشگاهی را تقویت کنیم، هم اکنون نیز از کشورهای افغانستان، نیجریه، پاکستان و عراق دانشجو در دانشگاه داریم.

در بحث کمیت تولید علم رتبه ۳۵ را در بین دانشگاه های کشور داریم و در حوزه کیفیت رتبه ۴۲ را داریم

عزیزی با اشاره به اینکه در بحث کمیت تولید علم رتبه ۳۵ را در بین دانشگاه های کشور داریم و در حوزه کیفیت رتبه ۴۲ را داریم، افزود: برای رفع این مشکل و ارتقای کیفی دانشگاه آیین نامه های آموزشی ارتقا را داده ایم که تاکید بر رشد مقالات کاربردی دارد.

وی ادامه داد: علمی موثر است که چالشی را حل کند و تولید ثروت داشته باشد. لذا هر هیئت علمی که ایده ای داشته باشد و مقاله خود را فناوری کند در ارتقا و تشویق او آیین نامه ها را کنار می گذاریم.

رئیس دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه راه برون رفت از معضل بیکاری ارتقای تعامل دانشگاه با جامعه است، گفت: در لرستان هنوز آن اعتماد و خودباوری بین دستگاه ها، جامعه و دانشگاه ایجاد نشده است.

امروز خیلی از رتبه های بالای ۲۵ هزار هم در کلاس های ما می نشیند

عزیزی در خصوص فعالیت های کاربردی دانشگاه لرستان برای ایجاد زمینه های اشتغال در استان اظهار داشت: طرح تولید مرغ بومی را در دستور کار داریم که به هیچ عنوان تراریخته نیست. در این رابطه قراردادی با جهاد کشاورزی داریم و امیدواریم این واحد صنعتی به عنوان یک الگو راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه افت تحصیلی دانشجویان دانشگاه را می پذیرم، تصریح کرد: امروز خیلی از رتبه های بالای ۲۵ هزار هم در کلاس های ما می نشیند.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: دلیل اصلی افت تحصیلی دانشجویان را در این می بینم که پذیرش ها با سابقه تحصیلی شده و بی انگیزگی در آینده شغلی عامل دیگر افت تحصیلی دانشجویان است.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false