×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افراد خودسر؛ ازعملیات انتحاری داعش در عراق تا ناقلین بیماری در ایران: مهدی میرزاوند


امام خمینی(ره) درباره خطر افراد خودسر فرموده‌اند: «آدم‌های جاهلی هستند كه به خيال خودشان خدمت می‌‌كنند برای اسلام، لكن سر خود كارهايی می‌‌كنند كه ضرر به حيثيت اسلام می‌خورد. آنهايی كه به اسم اسلام مشغول شده‌اند به اعمال سرخودی؛ اينها كرم‌هايی هستند كه باطن اين نهضت را به فساد خواهند كشيد.

این روزها باید نوشت و به تبعات افراد خودسر پرداخت. تاریخ انقلاب مملو از آدم های خودسر و نامیزانی بوده که همیشه وجودشان مایه ناامنی و دردسر برای نظام و مردم است. از سازمان مجاهدین خلق گرفته تا هتاکی و قانون شکنی عده ای افراد خودسر.

تاریخ اسلام و تشیع نیز نمونه های بسیاری از این آدم های نامتعادل و بی باک برای ما به ثبت و یادگار گذاشته است، از مهمترین خصلت های مشترک افراد خودسر تندخویی، تنگ نظری، کوته اندیشی، جهل و نادانی، تهور و بی باکی، غرور، خودبزرگ بینی، افراط و تفریط گری، فحاشی و هتاکی از جمله خصایص روحی مشترک اینان به شمار می آید. افرادی که در هنگام صلح دم از جنگ می زنند و در وقت نبرد و قیام شمشیر خود را غلاف می نمایند.

در ماجرای صلح حدیبیه، وقتی پیامبر(ص) به خاطر مصالح مهم تر از برخی مبانی عقب نشینی کردند، برخی از این تندروها که فقط نوک بینی شان را می بینند لب به اعتراض گشودند که وامصیبتا! پیامبر از اصول دست برداشته و به دشمن امتیازهایی داده است، در طول حیات جمهوری اسلامی همیشه در بزنگاه های حیاتی، افراد خودسر، بدفعات کفن پوش و علم وامصیبتا برپا کردند ! از قطنامه ۵۹۸ جنگ تحمیلی تا برجام افراد خودسر به شکل های مختلف مخالفت خود را با رای و نظر مستقیم رهبری نشان داده اند، در خانه ی ملت بارها با تجمع مخالف اجرایی شدن رای و انتخاب ملت بودند و در بزنگاه های مثبت رویکرد منفی گرفته اند

امروز چه کسی تضمین می کند؟ در اتفاقات این مدت کشور؛ از شعار بر علیه سید حسن خمینی در حرم امام، تا آتش زدن سفارت عربستان در اوج روابط دیپلماتیک برجام، ردپایی از تشییع انگلیسی نباشد! این جماعت خودسر و شیوه ی افراد خودسر دقیقا در مواجه شدن؛ خوی و منش مجاهدین خلق (منافقین) را دارند، ترورهای اول انقلاب و شهادت مطهری، بهشتی، رجایی و باهنر با شعار برعلیه ریاست مجمع مصلحت نظام، مرگ بر ریاست جمهوری، مرگ بر تهران چه تفاوتی وجود دارد؟ چه تفاوتی مابین فرد انتحاری و فرد ناقل ویروس دراجتماعات هست! چرا این جماعت به عقب هدایت نمی شوند؟ چرا با آنان همچون دیگر معترضین برخورد نمی شود؟ اهداف این کج اندیشان آسیب رساندن به معنویات و مصالح ملی است،
نمونه های زیادی از این خودسری ها و برخوردهای عجیب از سال های اولیه دهه ۱۳۷۰ تا امروز در کشور انجام گرفته است. از حمله به وزرای کشور، ضرب و شتم و سوء قصد تا تخریب ریاست جمهوری، به تحلیل اینجانب اساسی ترین هدف افراد خودسر، ممانعت از اتحاد و وحدت و یکپارچگی و انسجام در داخل کشور است، ملت ایران با بصیرت و شناخت از عملکرد سردار سلیمانی در عراق، عاشق و شیفته ی حاج قاسم شدند.

اقلیت های دینی زیادی در عراق وجود دارند که سابقه بیشتر آنها به چندین قرن می رسد. اقلیت هایی نظیر، ایزدی ها، کاکائی (یارسانی)ها، مندائیان، یهودیان و مسیحیان که زندگی شان در طول این سالها دستخوش تحولات و فراز و نشیب های فراوان گشته و بیشتر آنها پیشینه ای طولانی در تبعیض و تعصب علیه خود دارند. دوران حکومت صدام و زمان حمله داعش را می توان دو دوره طاقت فرسا در زندگی این اقلیت ها به حساب آورد که با مشکلات عدیده از جمله نا امنی، آوارگی و حتی کشتار آنها همراه بوده است. یکی از برگ های زرین تاریخ جمهوری اسلامی، سردار ایرانی قاسم سلیمانی است که افراد خودسر و شرور داعشی را از عراق بیرون کرد، سرداری که باعث مباهات و افتخار شیعه و ایران است، اما کی و کجا می بایست با این افراد خودسر داخلی برخورد شود؟ افراد خودسری که همیشه راه مصالحه و گفتگو را در داخل کشور می بندند و بذر نفاق و توهین را در کشور می پاشند؟

نمونه ديگر از اين خودسري‌ها در برخوردهاي عجيب گروه خوارج در زمان اميرمومنان بود. آنها وارد مسجد مي‌شدند و در سخنراني‌ها و خطبه‌هاي آن حضرت اختلال به وجود مي‌آوردند و چون با برخوردهاي منطقي، مستدل و متين امام علي(ع) مواجه مي‌گشتند بيشتر عصباني مي‌شدند و شروع به ناسزاگوئي و فحاشي مي‌كردند و مي‌گفتند: “قاتله‌الله كافراً ما أفقهه”

در حیرتم! افراد خودسری که در حرمین اجتماع کرده اند برای یکبار نهج البلاغه را خوانده اند، امام اول شیعیان جهان راز و نیاز با خدا برای او جا و مکان نداشت امامی که منادی اعتدال و تعبد محض در برابر رسول خدا بود، امامی که در مقابل افراد خودسر قلم به دست گرفت و متن معاهده حدیبیه را به رشته تحریر در آورد./انتهای پیام
مهدی میرزاوند

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false