×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
امین قاسمی، میراث داری امین و مدیری خدمتگزار: علی گودرزیان ع پایدار


رویه ی خوبی نیست این که ما بد بدرقه و خوش استقبال باشیم و یاد و نام کسی که در حق این آب و خاک دَینی ادا کرده است نیکو نگه نداشته باشیم.

محض آگاهی مردم، اینجانب در این مدت که جناب مهندس قاسمی متولی میراث، گردشگری و صنایع دستی لرستان بوده است، نه طرح گردشگری و صنایع دستی ای داشته ام! نه دنبال وامی بوده ام! نه روزنامه ای داشته و رپرتاژی گرفته ام!
نه این که این کارها، دون شان است! نه! نه! اشتباه برداشت نشود، بلکه من برایم فرصت این کارها پیش نیامده است تا برحَسَبِ اتفاق حالا بتوانم بدون لکنت زبان در منقبت مهندس قاسمی سخن بگویم.

باور دارم یک مدیر فرصت های زیادی دارد، اصلا خود مدیر، می تواند فرصت باشد برای ویرانی یا برای آبادانی!
کمترین تلاش یک مدیر این است که تعصب سازمانش را بکشد. اگر پولی برای کار کردن ندارد، دست کم می تواند از دستگاه و سرمایه های مردم و امانات، نگهداری کند. این که می تواند دزد نباشد! خائن به آن دستگاه نباشد! این که می تواند کارمندان را امیدوار نگه دارد! می تواند اعتماد، صداقت و پاکدستی را به عنوان شاخص های مهم بین همکاران خود نهادینه کند، این ها همه نکات مثبتی است!

سید امین قاسمی، دارای مدرک مهندسی عمران و فوق لیسانس مدیریت اجرایی است. پیش از این معاون میراث فرهنگی کهکیلویه و بویراحمد بوده و همچنین مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستیِ پایتخت فرهنگی ایران(شهر شیراز) با آن همه آثار تاریخی و فرهنگی و حجم گردشگری را در کارنامه ی کاری خود داشته است.

مهندس امین قاسمی وقتی به استان لرستان آمد که دستگاه میراث فرهنگی و گردشگری لرستان شالوده ی خود را از دست داده بود. کارمندان بی انگیزه شده بودند و کارها رها شده بود. در یک کلام دستگاه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان لرستان براساس” شاخص ارزیابی عملکرد کل کشور” که سازمان امور اداری و استخدامی آن را تایید می کند استان بیست و هشتم(۲۸) کشور بود! این رتبه خود گویای همه چیز است و لازم به گفتن نیست!

قاسمی آمد و در نخستین اقدام مطالبات حقوقی عقب افتاده ی پرسنل میراث را تامین و از فرصت و ظرفیت استاندار لرستان استفاده کرد و بیش از ۲۲ نشست ملی با وزیر و معاونان وزیر و رییس برنامه و بودجه ی کشور و رییس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار نمود.

ایشان توانست با کمک تیم خود و کمک نماینده قدرتمند زاگرس دکتر تاجگردون، برای قلعه ی فلک و الافلاک به عنوان یک پروژه،” پیوست قانون ردیف مستقل بودجه” بگیرد و در همین مدت هشتاد میلیارد و هفتصد میلیون تومان به سپاه پاسداران لرستان بپردازد و سند پادگان امام حسین را به نام میراث فرهنگی بزند.
چهارده میلیارد تومان (۱۴) به ارتش بدهد و سند مهمانسرای ارتش را به نام میراث بگیرد و همچنین نود درصد مغازه های اطراف قلعه را به تملک میراث دربیاورد.
بیش از دویست میلیارد هزینه مرمت آثار تاریخی بکند. هفت هزار و پانصد هنرمند صنایع دستی را آموزش بدهد و به تعدادی از آن ها وام پرداخت کند.

مدیریت مهندس قاسمی بر میراث در یک دوره ی چهارساله و اقدامات مثبت آن توانست بر اساس “شاخص های ارزیابی عملکرد کشوری” جایگاه دستگاه میراث لرستان از رتبه ۲۸ به رتبه ۶ برسد، این موارد مستند و منتشر شده است و اسناد آن موجود است.

نگارنده خود کاندیدای این منصب بوده ام و مطالعاتی در این حوزه داشته و دارم. می دانم غنی ترین گنجینه ی غرب کشور در لرستان است و این گنجینه در معرض خطر است.

مهندس قاسمی این تهدید را احساس کرده و “طرح بهسازی سیستم الکتریکال و پایش تصویری قلعه” را با تایید اداره کل موزه های کشور اجرا کرد و لازم بود برای حفاظت فیزیکی از سیستم، برخی از کابل ها قابل دسترس نباشند، تا فرداها هرکسی با یک انبردست سیم ها را قطع نکند و گنجینه را دود هوا کند! یک آجر ۲۰ سانتی برای عبور کابل ها در حضور ناظران وزارتخانه برداشته شد و باز مرمت شد.

اما برخی نا پارسایان متاسفانه عکس هایی از فرآیند کار را منتشر کردند تا جنجال رسانه ای ایجاد کنند و اینقدر هم شجاعت نداشتند عکس های بعد از تکمیل پروژه را هم منتشر کنند! از یاد نبریم این اقدامات و این اعتبارات در دولت هایی صورت گرفته و جذب شده که با تحریم شدید “ترامپی” مواجهه شدند!

ما آدم ها وظیفه داریم از خوبی ها سخن بگوئیم! گوش بدهیم بهترین ها را انتخاب کنیم! منصف باشیم! تحت تاثیر جنجال قرار نگیریم! من می نویسم هم برای تاریخ، هم برای امیدواری مدیران و کسانی که مخلصانه در این استان برای مردم کار می کنند!

امین قاسمی در سیل ۹۸ لرستان بی صدا و دور از چشم رسانه ها به سیل زدگان هم کمک کرد. شک ندارم جریان رسانه ای لرستان کم کم حقیقت را برای مردم تیتر می کنند که: امین قاسمی، میراث داری امین و مدیری خدمتگزار بود!/ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. هم استانی

    اقدامات خوب ایشان فراموش نخواهد شد و ماندگارند ،زیرا که قابل دیدن و با نام ایشان یادآوری می شوند ،این را دیگر نمی‌توان منکر شد

  2. ناشناس

    ایشون انسانی شریف وبا انگیزه بودند با تمام وجود از سرمایه گذار حمایت می کردند واقعا انسانی دوست داشتنی بودند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false