×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مدیرکل آموزش و پرورش:بهترین مامن برای مصون داشتن جوانان و نوجوانان از آسیبهای اجتماعی گسترش فرهنگ قرآن و نهج البلاغه است


جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش لرستان و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد . زینی وند مقدم در این جلسه با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت : بهترین مامن برای مصون نگه داشتن جوانان و نوجوانان از آسیبهای اجتماعی و … قرآن و نهج البلاغه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان؛ رضا زینی وند مقدم رئیس کمیته فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به نقش بزرگ آموزش و پرورش و تأثیر آن در جامعه در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر گفت: کارهای خوبی در حوزه آموزش و پرورش لرستان انجام شده است .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به طرح نماد اشاره کرد و گفت : این طرح در استان لرستان به بهترین شکل اجرا شده و در کشور صاحب مقام شده است . وی همچنین به اجرای اختتامیه جشنواره نوجوان سالم اشاره کرد و گفت : این جشنواره در رشته های مختلف هنری با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس برگزار می شود و در مراسم اختتامیه با حضورنمایندگان برخی از دستگاههای اجرایی از برترین های آن تجلیل به عمل آمده است.

زینی وند مقدم با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: بهترین مامن برای مصون داشتن جوانان و نوجوانان از آسیبهای اجتماعی و … گسترش فرهنگ قرآن و نهج البلاغه است.

وی تصریح کرد : با توجه به آموزه های دینی و باور هایی که داریم ، یکی از بهترین روش ها ، الگو قرار دادن سیره و سبک بزرگان دین و آموزشهای دینی است و از طریق مناسبت های مذهبی ،می توانیم جوانان خود را از آسیب های جامعه مصون نگه داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر غنی سازی اوقات فراغت در فصل تابستان گفت : با توجه به تعطیلی مدارس و بیکار شدن نوجوانان و جوانان ،با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری سایر دستگاههای دیگر با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به ورزش و فعالیت های فرهنگی و هنری و حرفه آموزی می توانیم از تأثیر آسیب‌های اجتماعی خصوصا در مناطق سیل زده بکاهیم و به این منظور از ظرفیت هنرستان ها و ظرفیت مدارس کار و دانش بایستی استفاده شود تا از این طریق هم حرفه ای آموخته شود و هم زمینه اشتغال آنان در آینده فراهم شود .

در ابتدای این جلسه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان به ارائه گزارش روند اجرای تفاهم نامه آموزش و پرورش با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پرداخت و اهم فعالیتهای انجام شده در این زمینه را بیان کرد .

فرید بهرامی به بند ۷ این تفاهم نامه با موضوع طرح فسد اشاره کرد و گفت :این طرح در ۱۶ دبستان ناحیه ۲ خرم آباد برای پایه اول با هدف کم کردن فاصله والدین با دانش آموزان و پیشگیری از اعتیاد با حضور والدین در کنار دانش آموزان در روزهای پنجشنبه و جمعه در مدرسه برگزار شده است .

وی همچنین به اجرای طرح تقویت بنیان خانواده در دبیرستانهای ناحیه ۱ به مدت ۱۱ هفته خبر داد .

در این جلسه نیازی معاونت دادگستری استان لرستان به ارائه عملکرد حوزه خود در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اقدامات انجام گرفته پرداخت .

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false