×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
به دکتر محمد بیرانوندی رای می دهیم: مهدی میرزاوند


تصویر بسیاری از ما از زندگی و جامعه مان این است که زمین زیر پایمان سفت نیست!
از سال ها پیش زمین زیر پای لرستان نشینان هر روز بیش از پیش نشست می کند و حاصل آن، لرستانی محروم است که در آن امید به تغییر و پیشرفت، همواره ناکام مانده است.

علیرغم اینکه لرستان جز پنج استان خسارات دیده ی جنگ تحمیلی محسوب می شود، هیچ اقدامی در دولت سازندگی برای لرستان صورت نگرفت.
در دولت اصلاحات آنجا که بخش خصوصی و سرمایه گذاران قدر داخلی و خارجی وارد کارزار توسعه شدند، لرستان نقطه ی اتصال نزاع های سیاسی شد.
در دولت احمدی نژاد بیشترین خدمات ریلی و جاده ای صورت گرفت؛
ایجاد آزاد راه اندیمشک -خرم آباد بدون تحقیق و پژوهش معقول، آغازگر مهاجرت فرستی در لرستان شد و در گستره ی شهرستان پلدختر و بخشهایی از شهرستان چگنی و رومشگان ،درآمد و اشتغال زایی از دست رفت.
در نهایت در دولت حسن روحانی، امید های لرستان را سیلاب ها نقش بر آب کردند و شگفتی آنجا بود که خدمات پسا سیل به خوزستان عرضه شد؛ از اراضی کشاورزی تا حرکت در مسیر پتروشیمی.

با این توصیف آیا مشکل توسعه در لرستان، صرفا نتیجه ی ناکارآمدی های عرصه ی انتخابات است؟

آیا رتبه ی اول مهاجرت و تورم و رتبه های اول تا پنجم بیکاری و بزهکاری های اجتماعی، را میتوان به نتایج انتخابات گره زد؟
آیا رتبه ی اول زنان بی سرپرست، تنها حاصل انتخاب های نادرست انتخاباتی ست؟
جز این است که کل کشور یک رئیس جمهور دارد؟

دلایل و زمینه های توسعه نیافتگی لرستان،بسیارند و فرصت تشریح همه ی این دلایل در این بحث کوتاه میسر نیست اما حواسمان باشد لرستان بیمار است!
مفهوم توسعه در لرستان تا به سطح گفتمان نرسد، مبادی و تحقق راه های توسعه امکان پذیر نمی شود.

آنان که جامعه وسیاست را درگیر اهداف و مطالبات محلی و خصوصی می کنند و میدان انتخابات را عهده دار این تصمیمات می کنند و به این ترتیب نیمی ازشوق توسعه مندی لرستان را در کشور می کاهند، باید بدانند لرستان سی درصدی از همین نقطه آغاز می شود. عدم یکپارچگی و از هم گسستگی نمایندگان مجلس، محصول همین نگاه بخشی نگری و موازی کاری در انتخابات است که توسعه ومحرومیت زدایی استان را فدای اختلافات و نارضایتی ها می کند.

امروز با نسل رو به افزایشی از جوانان رو به رو هستیم که معتقد به توسعه وپیشرفت هستند. اینان معتقدند ویترین شورای محترم نگهبان می تواند تحول آفرین باشد.

انتخابات مجلس یازدهم و بزنگاه های تاریخی پیش روی این مجلس را قربانی کدورت ها و کینه ها نکنیم.
ما باید بیش ازآنکه به اختلافات بپردازیم به آینده ی این سرزمین بپردازیم.
این باور ماست که در مواقع حساس خرد سالار، عقل سالار و مردم سالار بیاندیشیم و حرکت کنیم.

در کنار توده ها، با رای دادن به دکتر محمد بیرانوندی، به اصلاحات رای بدهیم و نواصلاح طلبی محافظه کاری را ازجریان سرنوشت سازی مان دور کنیم. نگذاریم نو اصلاح طلبی محافظه کار از گفتمان فکری ما پیشی بگیرد.
با رای دادن به دکترمحمدبیرانوندی، بدون ادعا و بدون منت اصلاحات را صدا بزنیم.
ریشه ی اختلافات را بسوزانیم چراکه ما در انتخابات های پیشین مشخصا انتخابات هشتم و نهم، به نمایندگانی رای دادیم که امروز اگر رای ما در مسیر مطالبات واختلافات شخصی پیش برود، تردید نفرمائید بزودی می بایست پاسخگو باشیم. ارادتمند تمامی بزرگان و برادران وخواهران هم اندیش./ مهدی میرزاوند

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false