×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بی‌توجهی تاریخی به موضوع آب و حق‌آبه لرستان


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس، گفت: مسئله بیکاری و اشتغال جوانان در صدر مشکلات لرستان، بی توجهی تاریخی به موضوع آب و حق آبه در لرستان مشکل‌ساز شده است.

حمیدرضا کاظمی، نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با اشاره به اینکه بیکاری جوانان لرستان در صدر مشکلات استان است.
وی افزود: نهادهای حاکمیتی جهت سرمایه‌گذاری در لرستان و شهرستان پلدختر اقدام کنند تا بخشی از مشکل اشتغال جوانان نجیب لرستانی حل شود.
نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: مسئله آب در لرستان از اهمیت بالایی برخوردار است که متاسفانه درخصوص ذخیره آب و حق آبه لرستان شاهد یک بی‌توجهی تاریخی هستیم و همین مسئله باعث بروز مشکلات بسیاری شده است.
وی با اشاره به اینکه رشد در لرستان نسبت به سایر استان‌ها متوازن نبوده است، گفت: در سفر هیأت دولت به لرستان اعتبارات حوزه زیر ساخت کشاورزی نسبت به سایر استان‌ها بسیار پایین در نظر گرفته شده که باید در این خصوص بازنگری شده و اعتبارات لرستان در این حوزه افزایش یابد.
نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، افزود: ساخت راه‌آهن دورود – خرم‌آباد – پلدختر – اندیمشک یکی از مطالبات جدی و اصلی بنده است که احداث این خط کمک شایانی به بحث اشتغال، صنعت و حتی گردشگری در لرستان و شهرستان پلدختر خواهد کرد.
کاظمی با اشاره به اینکه احداث سدهای چولهول و بن‌لار نقش بسزایی در رشد کشاورزی منطقه و کاهش تنش های آبی خواهد داشت، افزود: باید با اختصاص اعتبار مناسب در روند ساخت این سدها تسریع شود و همچنین ۱۰ ایستگاه پمپاژ کشاورزی در شهرستان پلدختر وجود دارد که جهت تکمیل نیازمند اعتبار هستند.
وی گفت: استمهال وام‌های سیل زدگان و بخشی از خسارات سیل علی‌رغم تأکید رئیس‌جمهور همچنان جبران نشده که انتظار داریم رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص همکاری و پیگیری لازم را داشته باشند.
نماینده پلدختر و معمولان با بیان اینکه شهرستان پلدختر ظرفیت خوبی در بحث معادن از جمله آهک، گچ و قیر طبیعی دارد خواستار توجه ویژه به این حوزه شد و افزود: اقدامات خوبی برای افتتاح کارخانه آهک هیدراته صورت گرفته است اما جهت تسریع در تکمیل و افتتاح آن لازم است حمایت‌ها ادامه‌دار باشد.
کاظمی گفت: شرکت پتروپالایش در پلدختر به عنوان تنها منطقه نفت خیز استان نیازمند نگاه ویژه مسئولین جهت افزایش خوراک و افتتاح فازهای بعدی است که در صورت تحقق این مهم‌ شاهد اشتغال جوانان بیشتری در این شرکت خواهیم بود.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false