×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بیمــه بیـــکاری بــه چــه کســانـی تعلــق مــی گیــــرد: بهزاد مرادی کارشناس ارشد حقوق عمومی، مدیر حقوقی و همکاریهای علمی بین المللی موسسه کار و تامین اجتماعی وزارت کار و مدرس رسمی حقوق کار

قبل از اینکه برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنید، باید شرایط آن را داشته باشید،  این شرایط به شرح زیر است:

افرادی که حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت بیمه نزد تامین اجتماعی دارند.
افرادی که به صورت غیرارادی بیکار شده‌اند.
بیمه شدگانی که بعلت بروز حوادث غیرمترقبه وغیرقابل پیش بینی .قوه قهریه یا فوروس ماژورکه از اراده انسان خارج هست حوادثی مانند آتش‌سوزی، سیل و یا زلزله .جنگ و…بیکار شده است، با معرفی اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی محل از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.
افرادی که در زمره صاحبان حرفه و مشاغل آزاد و بیمه شدگان اختیاری نباشند. تبعه کشورهای خارجی نباشند.
مستمری بگیر بازنشسته و یا از کارافتاده کلی نباشند. یک سال قرارداد کار با پرداخت حق بیمه داشته باشند.
افرادی که از شرکت در کلاس‌های آموزشی و کارآموزی که برای مقرری بگیر بیمه بیکاری پیشنهاد می‌کند خودداری نمایند.
کارگران فصلی در صورتی که صرفا در اثنای فصل کار اخراج گردیده و بیکاری آنها غیرارادی تشخیص داده شود مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند بود.
افراد شاغل در کارهایی که ماهیت آن جنبه دائمی دارد و براساس قرارداد کار در مدت معینی مشغول کار بوده‌اند. با تشخیص واحدهای تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، در صورتی که در پایان قرارداد بیکار شوند و در آخرین کارگاه حداقل یک سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، مورد حمایت قرارگرفته و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.
بیکار بیمه شده ای است که بدون میل و اراده از کار بیکار شده و آماده کار است. بیمه شده ای که از کار بیکار می شود باید مدت سی روز( ۳۰) از تاریخ بیکاری مراتب بیکاری خود را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل کار خود اعلام کند. مراجعه بعد از ۳۰ روز با عذر موجه و با تشخیص هیات حل اختلاف تا سه ماه(۹۰) روز امکان پذیر خواهد بود. در غیراینصورت مقرری بیمه بیکاری به ایشان تعلق نمی گیرد. حداکثر زمان برخورداری از مقرری بیمه بیکاری برای افراد مجرد ۳۶ ماه و برای متاهلین یا متکلفین حداکثر ۵۰ ماه می باشد. انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false