×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ طرح توسعه‌ فرودگاه خرم‌آباد در دی ماه ۹۲ آغاز شد و قرار بود در مدت دو سال توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء به بهره‌برداری برسد.

این طرح شامل توسعه سطوح پروازی(تطویل باند، توسعه اپرون، بهسازی آپرون موجود، زهکشی باند، استریپ‌سازی باند، ارتقاء مقاومت باند، بهسازی جاده حفاظتی، احداث ساختمان هواشناسی، توسعه ترمینال و احداث ساختمان پاویون) بوده که چندین مورد از این‌ها تکمیل شده ولی هنوز کار دارد.
روزهای فعالیت این پروژه کمتر از زمان تعطیلی آن بوده و حتی در مقطعی ماده ۴۸(خاتمه پیمان) و از دست پیمانکار خارج شد.
بر اساس آخرین تصمیم، شرکت فرودگاه‌ها باید ادامه طرح را انجام دهد و از دست وزارت راه و شهرسازی خارج شده است.
مسئولان مرتبط با این پروژه در فصل بهار امسال از تکمیل این پروژه تا خرداد ۱۴۰۰ خبر می‌دادند اما این وعده عملی نشد و علت آن؛ موانع قانونی در خصوص واگذاری پروژه در زمان مقرر به پیمانکار عنوان شد.
علی کاملی، مدیر فرودگاه خرم‌آباد در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: پس از اینکه در یکی دو هفته اخیر قرارداد جدید آماده و پروژه به پیمانکار واگذار شد، روند خوبی را طی می‌کند و امیدواریم در ماه جاری به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: یازدهم مرداد وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به لرستان در جریان طرح توسعه فرودگاه شهدای خرم آباد قرار گرفت و بر تکمیل آن تاکید کرد.
کاملی یادآور شد: با درخواست استاندار، وزیر راه شهرسازی دستور پرداخت مابقی مطالبات پیمانکار منتهی به پاییز ۹۹ توسط اداره کل راه و شهرسازی استان را صادر و بر بهره‌برداری از این پروژه تا پایان مرداد ماه تاکید کرد.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false