×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تشکر استاد علی اکبر شکارچی از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پروش لرستان

در پی صدور مجوز هنرستان هنرهای زیبا خرم آباد، استاد علی اکبر شکارچی، نوازنده و آهنگساز شهیر موسیقی، در پیامی از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش لرستان تقدیر و تشکر نمود.

  به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، استاد علی اکبر شکارچی در پی صدور مجوز هنرستان هنرهای زیبا خرم آباد پیام تشکری به مدیران کل ارشاد اسلامی و آموزش و پروش به شرح ذیل صادر نمود؛

به نام خداوند خورشید ماه 
که دل را به نامش خِرَد داد راه

از طریق هفته نامه ارزشمند سیمره با خبر شدم، در خرم آباد و بروجردِ لرستان، هنرستان دختران و پسران در رشته های موسیقی، تئاتر و گرافیک تأسیس می گردد.

اینجانب، به عنوان یکی از هنرمندانِ موسیقی آن دیار، برخود لازم دانستم با این نوشته مختصر شادمانی و خوشحالی خود را ابراز نمایم و به عموم مردم ایران و لرستان صمیمانه تبریک بگویم.

همچنین شایسته است:

به جناب آقای فتایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و جناب آقای سهرابی مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان لرستان و معاونت محترم امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوست و هنرمند ارجمند جناب آقای فرید رحمتی؛ که دست در دست یکدیگر نهادند و یکدل و یک زبان این اتفاق تاریخی را، به تصویب برسانند و اعلام نمایند؛ صمیمانه تبریک بگویم.

جهان یادگاریست و ما رفتنی
به گیتی نماند به جز مردمی

بی تردید، اگر پیگیری و همت این عزیزان و دیگر مدیران قبلی نمی بود، این امر تحقق نمی یافت.

من از هم اکنون صدای آیندگان را می شنوم که به مدیران شایسته و لایق در عرصه توسعه علم و فرهنگ و هنر درود می فرستند.

” علوم عالیه ی دوره های باستانی یونان در قرون وسطی، چهار علم اساسی را شامل میشده است؛ و به همین سبب بدان نام مربع (quadrivium) داده بود. این علوم از این قرارند؛ موسیقی، حساب، هندسه و نجوم. همچنین نظریه ی ” نغمات موسیقی ” جزئی از نظریه ی وجود نغمات کیهانی و روح آدمی به شمار میرفته است.

قابل ملاحظه است در بیت زیر، مولانا نظریه آمیخته بودن نغمات کیهانی را با نغمات روح آدمی به زیبایی شگفت انگیزی به نظم درآورده است:

بانگ گردش های چرخ است اینکه خلق 

می نوازندش به تنبور و به حلق

غرض از آوردن متن تاریخی فوق آن است که، از حدود ۵۷۰ سال قبل از میلاد، همه ملل جهان توانسته اند از دل قانونمندی کیهانیِ نانوشته موسیقیِ سرزمین خود، بنیان های مهم آن را استخراج کنند و این علم را  مکتوب کنند و آموزش و توسعه دهند.

لذا اطمینان دارم، آموزش شفاهی که هنوز کارکِرد خود را از دست نداده است، و آموزش آکادمیک، بطور موازی به گونه ای باعث شکوفائی هنر این سرزمین خواهد شد؛ که دیگر اقوام و مللِ علاقمند و خارج از این مرزها از آن بی بهره نخواهند ماند. بر کسی پوشیده نیست که علم، به سرعت شگفت آوری در حال حرکت است و ما نمی توانیم نسبت به تجربیات بَشَر، بی تفاوت بمانیم. گرچه این اتفاقِ مهمِ آموزشی با تأخیر زیاد تحقق می یابد، اما هیچگاه دیر نیست.

من تأسیس هنرستان های فوق را  به فال نیک می گیرم و مثل آرزومندی خوش باور بر شکیبائی و زمان تکیه می کنم و به آن دل خواهم بست.

از کلیه آثار به جا مانده هنرمندان لرستان در زمینه موسیقی، هنرهای نمایشی، تئاتر، سینما، نقاشی، خطاطی و گرافیک که عمدتاً ثبت و ضبط گردیده اند؛ جملگی، از یکسو گواه صدق گفتار اینجانب اند و از طرفی گنجینه ای از مضمون و محتوائی ارزشمند برای آموزش در همین هنرستان ها خواهند بود. خوشبختانه بی القوه نیروی انسانی کاردان و تحصیل کرده دانشگاهی، در رشته های فوق در استان وجود دارند.

امید است با مدیریتی دلسوز و با تجربه، خارج از هرگونه گروه بندی های اجتماعی و سیاسی، این هنرستان ها بتوانند به رشد و شکوفائی هنر در لرستان بی انجامند./علی اکبر شکارچی هشتم مهر ماه ۱۴۰۰

false
true
false
false
  1. ناشناس

    سلام درصورت امکان شماره جناب رازانی علوم پزشکی راداشته باشم . که درمورد مهاجرت پرستاران به دیگر کشورهای حاشیه و …مطلب داشتند. و نظراتم و دیدگاه را ثبت کردم. ممنونم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false