×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
«تو را سپاس معلم»: محمد زیودار چهره ماندگار آموزش ابتدایی استان لرستان

باز هم به یاری خدا با انگیزه و عشق و امید به استقبال مهر و عجیب ترین آغاز سال تحصیلی می رویم تا حتی در فضای مجازی هم که شده دانش آموزان، این زیباترین آفریده های خدا در آغوش بکشیم تا بدانند چقدر دوستشان داریم.

ضمن تبریک آغاز سالتحصلی خدمت دانش آموزان عزیز معلمین فداکار وایثارگر که صادقانه در نهایت صفا و صمیمیت و با شوقی وصف نشدنی به استقبال سال تحصیلی می روند. البته نه چنین آغازی سرد و کسل کننده، آغاز بدون سر و صدا و هیاهوی دانش آموزان برای معلم بی روح و رمق است و ناخوشایند. چرا که آغازی که دو پایه آن یکی معلم ودیگری دانش آموز است، یک پایه ندارد و لنگان لنگان رفتن در این مسیر به مذاق معلم نمی چسبد و تنها وجود دانش آموز و در کنار او و با او بودن است که انگیزه را برای هر دو طرف صد چندان می کند.

معلمین ارجمند درشرایط کرونایی سعی دارند باایجاد انگیزه ضمن تشویق و هدایت دانش آموزان نهایت بهره وری از فضای آموزشی را ببرند. چرا که با وجود انتقادهای شدید ازکمبود و نابسامانی و ناملایمات، آموزش درفضای مجازی می تواند روزنه ای باشد که دانش آموزان احساس کنند در کلاس و کنار معلم هستند. با توجه به مشکلات عدیده چاره ای جز این برای جلوگیری از اتلاف و هدر رفتن وقت وجود ندارد اینجاست که باید گفت: «تو را سپاس ای کرونا!» قبل از تو فکر می کردم کار معلم فقط این است که چند ساعتی فرزندم را سرگرم می کند و در آن بین هم یه چیزهایی به او می آموزد! اما بعد از تو فهمیدم که کار همان معلم را وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری و سازمان صدا و سیما با آن همه بوق و کرنا وتبلیغات و مهمتر از همه وزارت خانواده با روزی ۱۲ساعت هم نتوانستند انجام دهند! جالب اینکه ابر و باد و مه و خورشید و فلک، دنیای حقیقی و مجازی در کارند تا فرزندم را یک ساعت در فضای مجازی نگهدارند. درحالی که معلم مظلوم فدا کار و بی توقعِ فرزندم با روزی ۵ ساعت بیش از۳۰ نفر را در فضای حقیقی نگه میدارد و آموزش میدهد!

«تو را سپاس معلم» کرونا با تمام عیوبی که دارد اما حسن بسیار خوبش به رخ کشیدن نمایش هنر معلم در عرصه آموزش بود تا بیدار شوند و هشیار گردند کوردلان جاهل و نادانی که قدردان کار معلم نیستند! و ارزش کار او را زیر سئوال می برند! اینجاست که باید گفت سپاس معلم ای مظلوم تاریخ همیشه قدر دان زحماتت هستیم./انتهای پیام

false
true
false
false
  1. هیرا

    سلام من شاگردانم خیلی مهربونه بهترین معلمه هم شوخ طبع و مهربونه لان تو مدرسه خلاقیت خرم آباد درس میده ولی خونش اصفهانه من کلاش ششم هستم.فردا هم امتحان علوم دارم😱

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false