×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
جشنواره‌ی اقوام در الیگودرز برگزار شد

جشنواره‌ي اقوام روز جمعه (۲۴ خرداد ماه ۹۸) در روستای «برم» الیگودرز با حضور بی‌نظیر فعالان عرصه‌ی فرهنگ و هنر ایل بختیاری برگزار شد.

به گزارش پژواک لرستان، این جشنواره مورد استقبال خوب و کم‌نظیر مردم و مسئولان قرار گرفت. دست‌کم۱۰هزار نفر علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر بختیاری گروه‌های مختلف آیینی، رقص محلی، نوازندگان سرنا و دهل، شاهنامه‌خوانان، شعرا، هنرمندان و خوانندگان بختیاری از استان‌های لرستان، کهگیلویه‌وبویر احمد، چهار محال و بختیاری، خوزستان و اصفهان در این جشنواره به اجرای برنامه پرداختند.

احمدحسین فتایی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناصردولتشاه، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنان کوتاهی در باره‌ی روند برگزاری جشنواره‌ی اقوام توضیحاتی ارایه کردند.

جشنواره‌ی اقوام در الیگودرز با نام «هی‌جار» به همت اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز برگزار شد. حضور گسترده‌ي اقشار مختلف مردم در این جشنواره به گونه‌ای بود که مردم ازروی تپه باستانی برم و از روی تراس و پشت بام خانه‌ها این جشنواره را تماشا می‌کردند.

هم‌چنین در کنار این جشنواره، نمایشگاهی از توانمندی‌های ایل بختیاری در زیر سیاه‌چادرهای محلی برپا بود و غذاهای محلی طبخ و توزیع شد.

گفتنی است در این جشنواره، امیری، معاون اقتصادی استانداری لرستان، خدابخشی نماینده‌ی مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران شهرستان‌های بروجرد، الیگودرز، دلفان، روسای ادارات شهرستان الیگودرز، اعضای شورای شهر الیگودرز، مسئولان انتظامی شهرستان، بزرگان و ریش سفیدان الیگودرز و ایل بختیاری حضور داشتند.

منبع : سیمره

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false