×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
حذف بخشی از دروس امتحانات نهایی مناطق سیل زده

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال بررسی روش‌های مختلف برگزاری امتحانات نهایی در مناطق سیل زده هستیم. شاید امتحانات را برای این مناطق به تأخیر بیاندازیم یا بخشی از محتوای درسی را حذف کنیم.

به گزارش پژواک لرستان، سید محمد بطحائی صبح امروز در حاشیه دیدار نوروزی با مدیران کل اسبق، سابق و همکاران حوزه ستادی در جمع خبرنگاران در خصوص دانش‌آموزان مناطق سیل زده گفت: یک سری روش‌های جبرانی درس‌ها را در معمولان و پلدختر پیش بینی‌هایی کرده ایم. همچنین کارگروهی به طور متمرکز تشکیل شده است و در حال برنامه ریزی روی این موارد است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین نگرانی‌هایی که دانش آموزان دارند مربوط به ایام امتحانات است و قاعدتاً دانش آموزان مناطق سیل زده نگران عقب افتادگی تحصیلی هستند. باید به آنها اطمینان دهم که به هیچ عنوان نگران آزمون‌ها که در مسیر تحصیلی آنهاست نباشند. خصوصاً برای دانش آموزان پایه دوازدهم که خودشان را برای کنکور آماده می‌کنند این خبر را بدهم که اردوهای آموزشی لازم را پیش‌بینی کرده ایم که این اردوهای آموزشی به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ما با وزارت علوم مذاکراتی را انجام خواهیم داد تا بتوانیم تسهیلاتی برای دانش آموزان مناطق سیل زده برای ورود به دانشگاه فراهم کنیم. در حال حاضر در حال بررسی روش‌های مختلف برای برگزاری امتحانات نهایی هستم شاید امتحانات را برای این مناطق به تأخیر بیاندازیم.

بطحائی گفت: یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی ما در امتحانات نهایی حذف بخشی از محتوای درسی برای دانش‌آموزان این مناطق است تا فشار کمتری به دانش‌آموزان وارد شود.

وی در پاسخ به این سوال که تأخیر احتمالی در برگزاری امتحانات چقدر است؟ گفت: وضعیت آب و هوایی پاسخ این سوال را با مشکل رو به رو کرده است. قرار بود بازگشایی مدارس در استان لرستان با سه روز تأخیر اتفاق بیافتد. اما متأسفانه به دلیل آماده نشدن مدارس و استقرار خانواده‌ها در محل زندگی‌شان این موضوع محقق نشد ولی خیلی امیدوارم هفته آینده در عموم مدارس را راه اندازی کنیم‌. در استان خوزستان شرایط متفاوت شده است. شاید برای خوزستان مجبور باشیم مدارس شبانه روزی موقت راه اندازی کنیم تا مشکلات تحصیلی پیدا نکنند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص پیشنهاد ایجاد فاصله میان امتحانات نهایی و کنکور نیز بیان کرد: این پیشنهاد در اولین دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد ولی ما چند محدودیت داریم از جمله تقارن با ماه رمضان و اینکه فاصله بین امتحان نهایی و کنکور بابد به نحوی باشد که بتوانیم سوابق تحصیلی را در اختیار سازمان سنجش قرار دهیم.

وی ادامه داد: وزارت علوم و سازمان سنجش این آمادگی را اعلام کردند تا کنکور را با تأخیر برگزار کنند شاید چند روزی این آزمون به تأخیر بیافتد. از طرفی ما هم به دنبال این هستیم تا امتحانات نهایی را زودتر برگزار کنیم تا این فاصله فرصت کافی را ایجاد کند که داوطلبان برای کنکور آماده شوند و ما هم کارهای اداری خودمان را در این زمینه انجام دهیم، فکر می‌کنم ظرف چند روز آینده این خبر نهایی شود.

بطحائی درباره هزینه گزافی که برخی از اردوهای دانش‌آموزی از خانواده‌ها اخذ کرده‌اند، نیز اظهار کرد: بخشی که مربوط به ما هست را به شدت پیگیری می‌کنیم اما خانواده‌ها محور اصلی هستند و بارها من و سایر کارشناسان حوزه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده‌ایم واقعاً فشارهایی که به دانش‌آموزان وارد می‌شود آثار منفی آن به مراتب بیش از آثار مثبت آن هست. اگر خانواده‌ها فریب این روش‌های بسیار مخرب را نخورند و بتوانند همراه آموزش و پرورش باشند کنترل این مشکلات برای ما راحت‌تر است‌. ما مدارس را مکلف کردیم سفرهای خارجی به هیچ عنوان نباید صورت بگیرد. اردوهایی که دانش آموزان را تحت قشار روحی و عصبی قرار می‌دهد نباید برگزار شود و اگر در این زمینه گزارش به ما برسد با متخلفین آن برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false