×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
خدابخشی دربرنامه درمسیر توسعه ؛لزوم بررسی میزان تحقق قانون احکام دائمی کشور/ اهداف برنامه توسعه اولویت بندی شود


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ محمد خدابخشی رئیس فراکسیون توسعه متوازن کشوردر برنامه زنده «در مسیر توسعه» که پیش از ظهر روز (دوشنبه،۱۹ اردیبهشت ماه) از شبکه رادیویی فرهنگ با موضوع « قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور» پخش شد، در این خصوص گفت: هر وقت صحبت از برنامه ریزی می شود، منظور مجموع از فعالیت های منسجم و هماهنگ برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده در یک بازه زمانی معین و با توجه به امکانات موجود کشور است.
نظارت بر اجرای قانون احکام دائمی توسعه کشور انجام شود
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه برنامه های توسعه کشور هر ۵ سال تدوین می شود، تاکید کرد: براساس تصمیمی کهسال ۱۳۹۵اخذ شد، تعداد برنامه های توسعه ای که هر دوره تکرار می شدند را جدا کرده و در قالب قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور به تصویب رسید.
وی افزود: در چرخه سیاست گذاری و برنامه ریزی ابتدا سیاست گذاری و سپس برنامه ریزی شود و وقتی به عنوان قانون مصوب شد باید نظارت بر اجرای آن انجام شود و اگر نیاز به تغییر بود انجام شود.
رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس افزود: فلسفه برنامه ریزی ایجاد همگرایی است که شامل همگرایی بین بخش های مختلف حاکمیت، آحاد مختلف جامعه و بخش خصوصی است زیرا برنامه برای همه نوشته می شود پس باید تمامی ذی نفعان در تدوین برنامه نظر دهند، این کار برای هماهنگی بیشتر ضروری است.
وی افزود: هنگام تدوین برنامه های توسعه ابتدا هدف گذاری کلان انجام و سپس به ظرفیت ها و امکانات توجه می شود، به دلیل محدود بودن امکانات بایستی در بازه زمانی مشخص هدف گذاری ها اولویت بندی شود زیرا اگر همه چیز در اولویت باشد هیچ چیز در اولویت نیست پس باید چند هدف مشخص شده داشته باشیم.
در ادامه نیز  رجب رحمانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز گفت: برای پیشرفت و رشد نیروی انسانی نیازمند احکام دائمی هستیم در تمامی موارد قوانین احکام دائمی کشور، مجلس شورای اسلامی حق نظارت دارد.
در ادامه نیز بهروز محبی نجم‌آبادینماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در این خصوص گفت: قانون احکام دائمی نتیجه بررسی ها و احکام دائمی برنامه های توسعه کشور هستند که این احکام لازمه پیشرفت هر کشوری هستند، مجلس یازدهم توجه ویژه به نظارت دارد و برای عملیاتی کردن قوانین سه شنبه ها را به نظارت اختصاص داده است./
پایان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false