×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
خسارت ۵۵۰ میلیارد تومانی حوادث اخیر به لرستان

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: حوادث اخیر ۵۵۰ میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان، غلامرضا آقامیرزایی در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی اظهار کرد: در مدیریت بحران ۱۴ کارگروه داریم که خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی یکی از کارگروه‎هایی بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به مشکلات حمل علوفه با هلی‎کوپتر اشاره کرد و افزود: برای پرواز حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان نیاز است که هزینه علوفه بالا می‎رود. باید تمهیداتی اندیشیده شود تا دامداران علوفه را طوری ذخیره کنند و با اولین بارش از بین نرود.

آقامیرزایی بر لزوم پهنه‎بندی بارش‎ها در زمان‎های مختلف تاکید کرد و گفت: باید حداقل به صورت ماهیانه این گزارش‎ها ارائه شود.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان اضافه کرد: سال گذشته در خصوص امهال تسهیلات با مشکلاتی روبرو شدیم چون بحث کمیت را مدنظر قرار داده بودند.

وی بیان کرد: با ارائه پهنه بندی بارش‎ها مستندی داریم تا در اواخر اردیبهشت مخاطرات طبیعی شناسایی شوند و بتوانیم از استان دفاع کنیم.

آقامیرزایی با بیان اینکه در بحث بیمه سطح زیر کشت، احشام و طیور تحت پوشش کم بود، ادامه داد: در زلزله اخیر تخریب اراضی کشاورزی را داشتیم و و بیمه نیز تنها مشمول محصولات می‎شود.

این مسئول به خسارت ۵۵۰ میلیارد تومانی سه سیل اخیر و رانش زمین الیگودرز اشاره کرد و گفت: مشکلات استان را باید خودمان حل کنیم و اعتبار خاصی برای جبران خسارت‎ها وجود ندارد.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false