×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
خطر ابتلا به مشکلات حافظه در کمین دارندگان این گروه خونی


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ افرادی که با افسردگی یا اضطراب سر و کار دارند ممکن است به خاطر آوردن خاطرات، رویداد‌ها یا حقایق خاص برای‌شان سخت‌تر باشد. هم زوال عقل و هم افسردگی ممکن است منجر به کاهش ماده خاکستری در مغز شوند. ماده خاکستری مسئول حافظه و احساسات است.
 بیماری آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است. مشکلات حافظه یکی از علائم شایع بیماری تخریب عصبی است.

 به نقل از یاهونیوز، دکتر گاد مارشال دستیار دانشکده پزشکی هاروارد می‌گوید: «اگر کاهش حافظه یا تفکری دارید که بر توانایی شما برای انجام هر یک از برنامه‌های روزمره تاثیر می‌گذارد از پزشک خود بخواهید غربالگری را انجام دهد تا شما را از نظر آلزایمر و شرایط مرتبط ارزیابی کند».

چه چیزی باعث مشکلات حافظه می‌شود؟
در حالی که از دست دادن حافظه اغلب با زوال عقل همراه است دلایل دیگری می‌تواند وجود داشته باشد. در نتیجه، همه موارد از دست دادن حافظه نباید شما را در مورد بیماری آلزایمر نگران سازد. دلایل زیادی برای از دست دادن حافظه وجود دارد و بیش‌تر آن موارد را می‌توانید درمان کنید.

افسردگی ممکن است باعث از دست دادن حافظه شود
افرادی که با افسردگی یا اضطراب سر و کار دارند ممکن است به خاطر آوردن خاطرات، رویداد‌ها یا حقایق خاص برای‌شان سخت‌تر باشد. هم زوال عقل و هم افسردگی ممکن است منجر به کاهش ماده خاکستری در مغز شوند. ماده خاکستری مسئول حافظه و احساسات است.

دیابت و از دست دادن حافظه
مطالعات نشان می‌دهند دیابت طولانی مدت می‌تواند باعث مشکلات مغزی و زوال شناختی شود. انجمن آلزایمر می‌گوید: همبستگی قوی بین بیماری آلزایمر و سطح قند خون بالا وجود دارد. یک مطالعه نشان داد افرادی که سطح قند خون بالایی دارند مانند افرادی که با دیابت نوع ۲ مرتبط هستند افزایش چشمگیری در پروتئین بتا آمیلوئید یکی از علائم بیماری آلزایمر داشتند.

کووید -۱۹ و از دست دادن حافظه
افرادی که با اثرات کووید طولانی دست و پنجه نرم می‌کنند ممکن است مشکلات قابل توجهی در توجه، حافظه و عملکرد اجرایی داشته باشند. این یافته‌ها پرسش‌های مهمی را در مورد چگونگی تاثیر عفونت کووید -۱۹ بر شناخت ایجاد می‌کند.

این گروه خونی با زوال عقل مرتبط است
پژوهش‌ها نشان می‌دهند افرادی که گروه خونی AB دارند بیش از ۸۰ درصد بیش‌تر در معرض مشکلات حافظه مرتبط با زوال عقل هستند. چندین پژوهش نشان داده‌اند که عواملی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت خطر ابتلا به اختلالات شناختی و زوال عقل را افزایش می‌دهند. کالج پزشکی دانشگاه ورمانت در برلینگتون به این نتیجه رسیده که گروه خونی هم چنین با سایر بیماری‌های عروقی مانند سکته مغزی مرتبط است؛ بنابراین یافته‌ها ارتباط بین مشکلات عروقی و سلامت مغز چشمگیر است.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false