×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
خطر بیخ گوش سه شهرستان لرستان/ مردم مراقب باشند

با فعالیت سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امروز و بامداد یکشنبه، شهرستان‌های خرم‌آباد و دورود و مناطق حاشیه رودخانه «کشکان» در پلدختر در معرض خطر جدی سیلاب قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان، موج دوم بارش‌های سیلآسا در لرستان از اواخر امروز و بامداد روز یکشنبه آغاز می‌شود که به گفته مسئولان سه منطقه خرم آباد، دورودو پلدختر بیشترین تأثیر را از این سامانه بارشی می‌گیرند  و خطر سیلاب این مناطق را تهدید می‌کند.

اداره کل هواشناسی لرستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی و پیرو اطلاعیه شماره ۳ مورخ ۰۸/‏۰۱/‏۹۸۸‬ با توجه به  گستردگی و شدت بارش‌ها از اواسط روز یکشنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه (۱۲/‏۰۱/‏۹۸)، علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها، رواناب سطحی، طغیان  رودخانه‌ها و وقوع سیل را در اغلب مناطق استان شاهد خواهیم بود.

همراه با این شرایط وزش باد قابل ملاحظه تا شدید لحظه‌ای، بروز صاعقه، در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در مناطق سردسیر و کوهستانی (شمال و شرق) و ارتفاعات مناطق معتدل بارش برف پیش بینی می‌شود که سبب اختلال در تردد جاده‌ای و لغزندگی سطح جاده‌ها خواهد شد. حداقل بارش بیش از ۵۰ میلیمتر تخمین زده می‌شود و مقدار بارش در اغلب مناطق بیش از ۸۰ میلیمتر خواهد بود.

بنابراین جهت جلوگیری از خطرات احتمالی، رعایت نکات ذیل توصیه می‌شود:

۱- پرهیز از ترددهای غیر ضرور و احتیاط در رانندگی
۲- پرهیز از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها
۳- تمهیدات لازم جهت اطلاع رسانی و اسکان مسافران نوروزی
۴- پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز و مکان‌های مستعد برخورد صاعقه

تخلیه منازل در معرض سیلاب

بر این اساس در ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان تصمیم بر این گرفته شد که خانه‌ها و مناطق در معرض سیلاب تخلیه شده و ساکنان آنها به مناطق امن انتقال داده شوند. همچنین کار افزایش مقطع عبور آب در رودخانه‌های لرستان و جلوگیری از نفوذ آب به خارج از مسیر رودخانه از سوی نیروهای اجرایی و امدادی در دستور کار قرار دارد.

در شهرستان دورود که بیشترین احتمال وقوع سیلاب  داده می‌شود نیز از روز گذشته ماشین‌های آتش نشانی با حضور در مناطق در معرض خطر اقدام به آگاه سازی مردم برای تخلیه منازل خود کرده‌اند. همچنین بر اساس اعلام مسئولان ذی ربط مناطق حاشیه و پایین دست سد «مروک» در معرض خطر جدی سیلاب قرار دارند.
روستاهای سنگر، قلعه کارضا، یوسف‌آباد، امیرآباد، فرمان‌آباد، خسروآباد، گوشه پل و شکرآباد در معرض خطر سیلاب ناشی از سرریز کردن سد مروک و مناطقسری‌ساتی، بحرین، منوچهری، صفا، عزت‌آباد، قلعه ضرغام، بلوار آیت‌الله بروجردی، کوی همت، کوی کارمندان سیمان، کوی شهرداری، فرهنگیان و الغدیر نیز در معرض خطرات ناشی از بارش‌های شدید و سیلابی شدن مسیل ها در شهرستان دورود هستند.
انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false