×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
درخواست رئیس جمهور اوکراین از سران جهان


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ رئیس جمهور اوکراین در تازه ترین سخنان خود، از سران جهان خواست روسیه را پیش از فاجعه ای هسته ای متوقف کنند.

ولودیمیر زلنسکی، در تازه ترین سخنان خود، از سران جهان خواست تا پیش از آنکه یک فاجعه هسته ای رخ دهد، روسیه را متوقف سازند.

به گزارش سی ان ان، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اوایل امروز (جمعه) در پستی فیسبوکی، روسیه را متهم به ایجاد آتش سوزی عمدی در نیروگاه هسته ای زاپروژیا کردند. این آتش سوزی پس از آن صورت می پذیرد که در پی گلوله باران شدید روسیه، آتش سوزی در این تأسیسات هسته ای به وقوع پیوست. مقامات اوکراینی می گویند این نیروگاه آسیب جدی ندیده است و سطح تشعشات رادیواکتیوی در حال حاضر طبیعی است و آتش نشانان همچنان به تلاش خود برای مهار اتش ادامه می دهند.

زلنسکی در پست فیسبوکی خود گفت: تانک‌های روسی به سمت بلوک‌های اتمی مجهز به تصویرگرهای حرارتی تیراندازی می‌کنند. آنها می دانند به چه چیزی شلیک می کنند. آنها برای این حمله آماده می شدند.»

زلنسکی همچنین گفت: اگر خدای نکرده انفجاری رخ دهد، ما نمی دانیم این آتش سوزی چگونه پایان خواهد یافت. نیروهای ما در حال ایمن نگه داشتن نیروگاه اتمی هستند.

زلنسکی همچنین در این پست فیسبوکی خود به فاجعه چرنوبیل اشاره کرد و نوشت: برای تمام اوکراینی ها و برای تمام اروپایی ها و برای تمام انسانهایی که کلمه چرنوبیل را می شناسند، می دانند چه تعداد افرادی قربانی شدند.

گفتنی است فاجعه چرنوبیل که در زمان شوری سابق به وقوع پیوست، بدترین حادثه هسته ای در تاریخ بود.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false