×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
درصد فوتی های کرونایی لرستان ۳۸ درصد بیشتر از میانگین درصد فوتی های کشور؛ استاندار و وزارت بهداشت پاسخ دهند: دکتر فیروز پور رشنو مدرس دانشگاه


بر اساس آمار منتشر شده در تاریخ ۹۹/۱/۲۰ تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور تاکنون ۶۴۵۸۶ نفر بوده که از این تعداد ۳۹۹۳ نفر فوت شده است. سهم استان لرستان از این آمار تعداد ۹۸۲ نفر مبتلا و ۸۴ نفر فوتی بوده است (پایگاه خبری یافته، ۹۹/۱/۲۰ ).

با توجه به این آمار و محاسبه شاخص درصد مبتلایان به جمعیت و شاخص درصد فوتی ها به مبتلایان، مشخص گردید درصد مبتلایان کشوری ۰/۰۸۱ درصد (۸۱ هزارم درصد) و درصد فوتی ها به مبتلایان آن ۶/۱۸۲ درصد می باشد یعنی در سطح کشور بطور میانگین به ازای هر ۱۲۳۷/۵ نفر یک نفر به کرونا مبتلا شده و از هر ۱۶/۲ نفر مبتلا، یک نفر فوت نموده است. این در حالی است که درصد مبتلایان لرستان ۰/۰۵۶ درصد (۵۶ هزارم درصد) و درصد فوتی ها به مبتلایان آن ۸/۵۵۴ درصد می باشد یعنی در لرستان به ازای هر ۱۷۹۲/۹ نفر یک نفر به کرونا مبتلا شده و از هر ۱۱/۷ نفر مبتلا، یک نفر فوت شده است. این امر نشان می دهد که درصد مبتلایان به کرونا لرستان ۳۱ درصد کمتر از میانگین درصد کشوری است اما درصد فوت شدگان کرونایی لرستان ۳۸/۴ درصد بیشتر از میانگین کشوری است. موضوع فوق حکایت از این دارد که امکان فوت بیماران کرونایی لرستان بسیار بیشتر از میانگین درصد فوتی های کشور است که جای بررسی دارد..

در پایان علاوه بر پاسخ از وزارت بهداشت و درمان از استاندار محترم استان بعنوان نماینده عالی دولت و رئیس ستاد مبارزه با کرونای لرستان نیز استدعا داریم جهت تنویر افکار عمومی در شبکه استانی افلاک توضیح دهند:

الف) چرا با اینکه درصد مبتلایان به کرونا لرستان بسیار کمتر از میانگین درصد مبتلایان کشور است ولی درصد فوتی های کرونایی لرستان ۳۸ درصد بیشتر از میانگین درصد فوتی های کشور می باشد؟

ب) چه تدابیر خاصی جهت کاهش این اختلاف فاحش در درصد فوتی ها اتخاذ نموده اند؟ /انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false