×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
درمان کرونای ترامپ با دارویی مشتق‌شده از بافت جنین


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ “رئیس‌جمهوری آمریکا با یک داروی ضد کووید-۱۹ که از بافت جنین تولید شده، درمان شده است. او آن را شفای معجزه‌آسای خدادادی خواند اما حامیان او که مخالف سقط جنین هستند، چه فکری خواهند کرد؟”
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از ابتلا به ویروس کرونا یک داروی آنتی‌بادی تجربی با نام «ریجن-کوو۲» دریافت کرد. این درمان به شکل شگفت‌آوری اثرگذار بود و ترامپ ظرف چند روز به کاخ سفید بازگشت. او از آن زمان این داروها را به عنوان «معجزاتی از جانب خدا» ستایش می‌کند.

این داروی آنتی‌بادی به دست شرکت بیوتک آمریکایی «ریجنرون» ساخته شده است که اکنون از سازمان غذا و داروی آمریکا خواسته تا تاییدیه استفاده اورژانسی از ریجن-کوو۲ (REGN-COV۲) را صادر کند.

ریجن-کوو۲ شامل دو پادتن مونوکلونال (تک‌تیره) است: ریجن۱۰۹۳۳ و ریجن ۱۰۹۸۷. ریجن-کوو۲ به منظور ایجاد ایمن‌سازی غیرفعال با استفاده از آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده مصنوعی طراحی شده است. این دارو با استفاده از یک رده سلولی مشتق‌شده از بافت جنین تولید شده است.

با توجه به مقاومت شدید دولت ترامپ در تحقیقات مربوط به بافت جنین، بسیار ریاکارانه به نظر می‌رسد که رهبر ایالات متحده که حمایت گسترده‌ای از جانب فعالان ضد سقط‌ جنین دارد، از ریجن-کوو۲ به عنوان یک هدیه آسمانی تجلیل کرده است.

درست در سال گذشته، ترامپ بودجه فدرال برای تلاش‌های تحقیقاتی ملی در زمینه ایدز و درمان‌های سرطان بر پایه بافت و سلول جنینی را کاهش داد. یک کمیسیون ویژه در وزارت بهداشت ایالات متحده با تعداد زیادی از فعالان ضد سقط جنین تاسیس شد و برنامه‌اش برای نظارت و جلوگیری از پروژه‌های تحقیقاتی “نامطلوب” بود. تاکنون ۱۳ طرح از ۱۴ پیشنهاد تحقیقاتی را رد کرده است.

ترامپ ژانویه در یک تجمع ضد سقط جنین در واشنگتن سخنرانی کرد. او در آنجا به فعالان گفت “کودکان متولد نشده هرگز مدافع قویتری در کاخ سفید نداشته‌اند” و “هر کودکی هدیه‌ای گرانبها و مقدس از جانب خداوند است.”

ریجن-کوو۲ در سلول‌های انسانی تولید نمی‌شود، بلکه در سلولهای تخمدان همستر چینی (CHO) تولید می‌شود. با این حال، اثربخشی پادتن‌های موجود در آن پیشتر و در دهه ۱۹۷۰ میلادی در هلند بر روی سلول‌های مشتق‌ شده از بافت کلیه‌ یک جنین سقط شده انسان آزمایش شده بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا که به گفته پزشک شخصی‌اش دیگر خطر انتقال ویروس کرونا به دیگران را ندارد، شنبه در اقدامی مورد انتقاد به بالکن کاخ سفید آمد تا برای حامیانش سخنرانی کند. در تصاویری که از تجمع شنبه منتشر شده است، پشت دست ترامپ دو چسب زخم به چشم می‌خورد.

ترامپ مدعی است که دیگر دارویی بابت ابتلا به کووید-۱۹ دریافت نمی‌کند، اما تصاویر اخیر این گمانه‌زنی را به وجود آورده که او احتمالا مایعات داخل وریدی یا دارو دریافت می‌کند. البته این احتمال هم وجود دارد که جای خراش یا زخم با چسب پوشانده شده باشد.ایسنا/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false