×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
دمنوشی که برای تیروئید کم‌کار خوب است اما پرکار نه!



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان / براساس تحقیقات و آزمایشات پزشکی صورت گرفته نشان داده شده است که مصرف مقدار کمی از زیره می ‌تواند باعث کاهش کلسترول خون و کمک به افراد مبتلا به دیابت شود. در واقع چون زیره دارای کمیمالدئید است این ماده معدنی باعث بهبود تحمل گلوکز در بدن خواهد شد.
البته با توجه به تمام تفاسیر مربوط به فواید و خواص درمانی دمنوش زیره سبز اما این گیاه معروف و مفید موارد منع مصرف نیز دارد. چون طبع زیره سبز، گرم می باشد ممکن است به دلیل زیاده روی در مصرف باعث کهیر و مشکلات پوستی نیز شود.
زیره سبز همچنین باعث افزایش ترشحات هورمون تیروئید نیز می ‌شود. از این رو برای افرادی که مشکل کم‌ کاری تیروئید دارند، مصرف زیره سبز بسیار مفید خواهد بود. اما افرادی که بیماری تیروئید پرکار را دارند و لاغر نیز هستند، اصلاً نباید در مصرف این دمنوش زیاده‌ روی کنند. چرا که باعث پرکاری تیروئید و مشکلات دیگر برای سلامتی آن ها خواهد شد.
مسئله دیگر برای منع مصرف دمنوش زیره سبز برای استفاده بیش از حد آن است که ممکن است رنگ پوست را زرد کند. به همین دلیل برای مصرف هر نوع خوراکی و دمنوش حد اعتدال آن را مد نظر قرار دهید تا خطرات احتمالی در مورد مصرف بیش از حد آن، شما را بیمار نکند.سلامانه

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false