×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
راز ماندگاری مردم در روستا توجه به صنایع دستی و گردشگری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: راز ماندگاری مردم در روستاها توجه به صنایع دستی، صنعت گردشگری و مسائل محیط زیستی است.

به گزارش پژواک لرستان، گودرز امیری عصر دوشنبه در آیین تجلیل از هنرمندان صنایع دستی و جشنواره کودک و محیط زیست که در محوطه باغ گلستان قلعه فلک الافلاک برگزار شد، اظهار کرد: گرچه در سیل اتفاقاتی افتاد اما باید گفت علت آن دخالت انسان در طبیعت بود.

وی افزود: ۵۰ درصد سیل اخیر متشکل از رسوب و خاک بود، خاکی که میلیون ها سال طول می کشد تا ساخته شود ولی به علت عدم استفاده صحیح از طبیعت از دست رفت.

امیری افزود: صنایع دستی در ذاتش پیوست های فرهنگی و زیست محیطی دارد زیرا از وجود مردم و سرزمین ریشه گرفته، از طرفی این صنایع از ضایعات طبیعت برگرفته شده و این دلیل دیگری بر اهمیت آن است.

وی ادامه داد: ارزان بودن، ارزآوری و اشتغالزایی بالا از دیگر مزایای صنایع دستی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: امروزه گردشگری یکی از درآمدزاترین صنایع در جهان است مانند طبیعت گردی و بوم گردی که در این خصوص باید بیشتر کار شود.

وی با تاکید بر اینکه باید احترام به محیط زیست را از خانواده ها شروع کنیم افزود: روش توسعه فرهنگ از طریق هنر بسیار راحتر است و یکی از همین هنر ها صنایع دستی است البته دولت باید کمک کند اما این مسئله بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و نخواهد بود.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false