×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از زیردریایی چین با قدرت حمله موشکی به سراسر خاک آمریکا


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ نیروی دریایی چین به زیردریایی جدیدی مجهز شده که قادر است سراسر خاک آمریکا را آماج حملات موشکی خود قرار دهد.

به نوشته روزنامه «چاینا مورنیگ پست» زیردریایی اتمی جدید چین که هفته پیش رونمایی شد، مجهز به موشک‌های بالستیکی است که می‌توانند سراسر خاک آمریکا را هدف قرار دهند. زیردریایی جدید اتمی چین «تایپ ۰۹۹» است و موشک‌های بالستیک آن اهدافی در فاصله ۱۰ هزار کیلومتری را منهدم می‌کنند.
به گفته یک منبع نظامی، زیردریایی جدید اتمی چین مجهز به قدرتمندترین موشک بالستیک زیردریایی (SLBM)  و قادر به ضربه به سراسر ایالات متحده است.

زیردریایی «کلاس جین» مجهز به موشک بالستیک اتمی جمعه گذشته به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد تاسیس نیروی دریایی چین رونمایی شد. یک منبع نزدیک به نیروی دریایی ارتش گفت، این زیر دریایی قادر به شلیک موشک با برد بیش از ۱۰۰۰۰ کیلومتر (۶۲۰۰ مایل) است.
این منبع که مایل به افشای نام خود نبود، گفت: «این زیردریایی قبل از ارتقا مجهز به موشک ” jl-2 ” بود که فقط می‌توانست شمال شرقی ایالات متحده را هدف قراردهد، اما اکنون قادر است کل آمریکا را هدف گیرد.
این مقام نظامی بدون اشاره به جزئیات بیشتر افزود که موشک JL-3 قادر است کلاهک‌های متعدد از جمله کلاهک‌های اتمی JL-2 را همراه داشته باشد.
این در حالی است که نشریه «فوربس» نیز نوشته است که هر موشک JL-2 را می‌توان با یک کلاهک اتمی که ۶۷ برابر قدرتمندتر از بمبی که بر روی هیروشیما پرتاب شد، مسلح کرد.
چین در سال ۲۰۱۵ با تجهیز زیردریایی‌های خود به موشک‌های اتمی، توانایی مستحکمی در دریا ایجاد کرد.
ارتش چین اخیرا نیز دو موشک را که به آنها لقب «قاتل ناوهای هواپیمابر» داده شده با موفقیت آزمایش کرد. به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر» ارتش چین دو موشک «دانگ فنگ ۲۶» و «دانگ فنگ ۲۱» را از«جزایر پاراسل» در دریای چین جنوبی با موفقیت به سمت اهداف از پیش تعیین شده که چند هزار کیلومتر دورتر قرار داشتند، با موفقیت شلیک کرد.
این نخستین بار است که ارتش چین جزییات پرتاب‌های موشکی خود را افشا کرده و حتی این رویداد را ارتش آمریکا نیز تایید کرده است. این آزمایش یک روز بعد از پرواز غیرقانونی هواپیمای جاسوسی «یو-۲» آمریکا در منطقه مکان برگزاری رزمایش دریایی چین به وقوع پیوست.فارس/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false