×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی جمجمه انسان هوشمند در غار کلدر

به گزارش پژواک لرستان،   بخشی از جمجمه انسان هوشمند که در لرستان کشف شده و یکی از نادرترین کشفیات در غرب قاره آسیا محسوب می‌شود، با حضور استاندار در غار کلدر خرم‌آباد رونمایی شد .

سید امین قاسمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در این باره گفت: با توجه به قدمت بالای شواهد فرهنگی به دست آمده از لایه‌های پارینه‌سنگی جدید غار کلدر که هم‌اکنون عنوان قدیمی‌ترین محوطه پارینه‌سنگی جدید ایران را به خود اختصاص داده است. این داده یکی از نادرترین کشفیات در غرب قاره آسیا محسوب می‌شود .

وی افزود: این یافته فرهنگی می‌تواند بخشی از حلقه مفقوده زنجیره تکامل بشر و مسیرهای مهاجرتی انسان‌های هوشمند از قاره آفریقا به آسیا، جنوب غرب آسیا، منطقه اوراسیا و نهایتاً رسیدن اولین گونه‌ها به قاره اروپا را پوشش داده و به‌عنوان یک کشف مهم در مطالعات پارینه‌سنگی دنیا قلمداد شود .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه این اداره کل در حال انجام پیگیری‌های لازم جهت ادامه انجام کاوش و ثبت جهانی غارهای تاریخی استان است، تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار به‌منظور تبدیل این غار و منطقه کلدر به سایت موزه از دیگر برنامه‌های این اداره کل به‌منظور توسعه گردشگری استان است

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false