×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
هنر روابط عمومی یافتن رمز نفوذ در دل هاست

مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: هنر روابط عمومی یافتن رمز نفوذ در دل هاست و سازمان های پیشرو، روابط عمومی را به‌عنوان مغز متفکر و کانون تفکر سازمان می دانند.

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان، سجاد مرادی در نشست رابطین خبری ادارات تبلیغات اسلامی این استان که به مناسبت گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: عصر حاضر را عصر فضا، اتم، کامپیوتر و فناوری های بسیاری نامیده اند، اما در شاخص ترین تفاسیر به‌عنوان عصر ارتباطات نامگذاری گردیده است. در این ارتباطات انسان ها به همدیگر نزدیک شده اند و افکار و اعمال انسان ها و جمعیت ها، دیگر از دید و نظر یکدیگر پنهان نیست. تبادل افکار و اطلاعات و دانش ها و هنرها و تبلیغات با حجم و سرعت گیج کننده ای در جریان است.

وی افزود: از طرفی ماشینی شدن زندگی، افزایش جمعیت، تقسیم کار و مشاغل، تخصصی شدن فعالیت­ ها، تنوع امکانات بهره­ وری، ترویج شیوه های رقابتی و مقایسه ای، رفاه طلبی ها، خستگی ها، کم حوصلگی ها، بی اعتمادی ها و تنوع طلبی ها باعث شده است تا جمعیت های انسانی در عین حالی که از لحاظ فیزیکی و زیستی به یکدیگر نزدیکتر شده اند، از نظر عاطفی و اخلاقی و ذهنی، دور از هم، منزوی، ناهمگون و پراکنده باشند. اینجاست که اهمیت نقش روابط عمومی نمایان می‌گردد، نقشی که مبتنی بر کنار زدن حجاب غربت و بیگانگی و افشاندن عطر خوش آشنایی است و روابط عمومی ها می توانند پل ارتباط بین افراد جامعه و سازمان ها باشند، البته پل هایی که اگر
مستحکم نباشند یقینا از کارایی لازم برخوردار نخواهند بود.

مرادی در ادامه اظهار داشت: روابط عمومی با مجموعه ای از ابزار و مصالح بی جان و خشک و ساده موجود در طبیعت سر و کار ندارد، بلکه حوزه عمل او احساسات و عاطفه ها و در یک کلام ((افکار عمومی)) است و این خود اهمیت جایگاه حساس روابط عمومی را می رساند؛ جایگاهی که به‌عنوان فن و هنر برقراری ارتباط به منظور تأثیرگذاری بر جامعه و دریافت تصویر واقعی از افکار عمومی به منظور لحاظ کردن این نگرش و تصورات در اداره کردن بهتر سازمان تلقی می گردد.

وی تصریح کرد: باذکر این تعاریف هر سازمانی که در پی موفقیت خویش و رضایت مخاطبین خود باشد بی نیاز از روابط عمومی نخواهد بود. یک روابط عمومی موفق برای یک سازمان رضایتمندی و اعتبار را در پی خواهد داشت. در جوامع و سازمان های برخوردار از روابط عمومی قوی و موثر، توسعه پایدار شکل خواهد گرفت.

مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به تاریخچه پیدایش رسمی روابط عمومی، عنوان کرد: از سال ۱۹۰۰ میلادی که اولین شرکت روابط عمومی در جهان تأسیس گردید، تا به امروز صدها و هزاران انجمن و دفتر روابط عمومی به‌ویژه در کشورهای صنعتی تأسیس شده است و هر روز با گذشت زمان، این علم و هنر حالت تخصصی تری در حوزه های مختلف به خود گرفته و به فعالیت و اثربخشی خویش مشغول است. در کشور ما ایران نیز روابط عمومی با بیش از نیم قرن فعالیت در سال های اخیر با برگزاری چندین کنفرانس بین المللی معتبر، ایجاد موسسات علمی و تحقیقاتی، چاپ و انتشار و ده ها و صدها فعالیت دیگر جایگاه نسبتا مناسبی در جامعه پیدا کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: طبق آموزه های دینی ما نیز در عرصه ارتباط بین خالق و مخلوق هیچ گاه این مسیر یک طرفه نبوده است، چنان که در این مسیر، در روایات متعددی صحبت خدا با خالق را تلاوت قرآن و تدبیر در معانی آن و راه صحبت با خلق با خدا را نماز ذکر کرده اند و در این مسیر نیز از وجود هادی مطلق، پیامبر اعظم صلی الله و علیه و آله و ائمه هدی علیهم السلام استفاده گردیده و قبل از حرکت در این مسیر توجه به سوی ایشان به ما سفارش شده است.

مرادی در پایان تأکید کرد: بنا بر مطالب فوق، می توان گفت که هنر روابط عمومی یافتن رمز نفوذ در دل هاست و سازمان های پیشرو، روابط عمومی را به‌عنوان مغز متفکر سازمان و کانون تفکر می نگرند، زیرا وظیفه شناخت و تجزیه و تحلیل افکار عمومی، یافتن نقاط ضعف و قوت ها و شناخت فرصت ها و محدودیت ها را دارد و پاسخگو بودن، مخاطب محوری و اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف از ویژگی های یک روابط عمومی کارآمد است.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false