×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سدهای لرستان پر شد

به گزارش پژواک لرستان، احمد گودرزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگرچه سیلاب فروردین ماه خسارات فراوانی دراستان برجا گذاشت و از این حیث حادثه ای ناگوار قلمداد می شود اما این سیلاب یک روی دیگر هم داشت.


وی افزود: سال گذشته در این بازه زمانی اکثر سدهای استان خالی بود و در برخی از این سدها امکان کشاورزی در اراضی پایان دست وجود نداشت.


وی ادامه داد: سدهای خان آباد و کزنار الیگودرز کاملا خالی بودند و حجم مخزن سایر سدها نیز قابل توجه نبود به همین دلیل تنش های زیادی در پایین دست این سدها وجود داشت.


به گفته وی سد هاله کوهدشت و مروک دورود برای اولین بار سرریز ‌کردند و تا چندین سال نگرانی جهت تامین آب باغات پایین دست این سدها وجود نخواهد داشت.


گودرزی افزود: در بحث آب شرب نیز تقریبا همه هم استانی های عزیز به نوعی در چند سال اخیر با قطعی و کمبود آب در منازل مسکونی خود مواجه بودند که با توجه به تغذیه خوب سفره های آب زیرزمینی حداقل در تابستان پیش رو این مشکل وجود ندارد.


سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: چشمه ها و سراب ها پر آب شده اند و این نوید بخش یک سال پر محصول برای کشاورزان عزیز خواهد بود.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false