×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
سد تاج امیر شهرستان دلفان


سد تاج امیر در روستای تاج امیر از توابع بخش خاوه شهرستان دلفان واقع است. در بازدیدی که روز جمعه ۳۱خرداد ۱۴۰۰ از این سد به عمل آمد، پیگیری موضوع در خصوص پیشرفت فیزیکی و تاریخ بهره برداری از این سد در دستور کار قرار گرفت و با ارتباط تلفنی با مدیر عامل محترم شرکت آب منطقه ای لرستان جناب آقای مهندس حسن نژاد از جزئیات سد مذکور مطلع شدیم.

بنا به اظهارات مهندس حسن نژاد عملیات ساخت این سد در سال ۹۱ آغاز شد و به دلایلی از جمله مشکلات مالی و اعتباری با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا تیر ماه ۹۹ متوقف شده بود و از تاریخ فوق به بعد با تشکیل جلسات مشترک با دکتر خادمی استاندار لرستان، مهندس امیری معاون عمرانی استاندار، دکتر ابراهیمی نماینده شهرستان های سلسله و دلفان و فرمانده وقت قرارگاه خاتم الانبیا بدهی قبلی پرداخت و عملیات اجرایی سد مذکور از سر گرفته شد.

این سد بنا به قول مساعد مهندس حسن نژاد و پشتیبانی، حمایت و پیگیری نماینده سلسله و دلفان تا پایان سال ۱۴۰۰ آبگیری خواهد شد و حدود ۶۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی واقع در بخش خاوه شهرستان دلفان را آبیاری خواهد کرد و خدمت بزرگی به کشاورزان و رونق اقتصاد کشاورزی منطقه خواهد شد.

پایگاه خبری پژواک لرستان برخورد لازم می داند از پیگیری‌ های استاندار لرستان، معاون عمرانی استاندار، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان و نماینده پیگیر حوزه انتخابیه سلسله و دلفان جناب آقای دکتر ابراهیمی بخاطر راه اندازی و از سرگیری ساخت این پروژه مهم تقدیر و تشکر به عمل آورد.

در پایان انتظار می رود نمایندگان محترم استان با پیگیری حق آبه و همچنین پیگیری تخصیص اعتبار لازم جهت احداث و تکمیل سدهای استان، مضافاً تلاش نمایند و از حقوق مردم و کشاورزان استان که از برکات ایجاد و تأسیس کارخانجات صنعتی محروم شده اند، حداقل با حل مشکل حق آبه استان و ذخیره آب شرب و کشاورزی گامی بلند در جهت ایجاد اشتغال و رونق کشاورزی مکانیزه استان بردارند./کیوان رباطی

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false