×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
صدور مجوز ایجاد خانه‌های بوم گردی در منطقه نمونه گردشگری کهمان

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سلسله گفت: به متقاضیان ایجاد رستوران‌های بین‌راهی و خانه‌های بوم گردی در منطقه نمونه گردشگری کهمان مجوز داده می‌شود.

به گزارش پژواک لرستان، فیروز میرزایی با بیان اینکه منطقه اکوتوریسم کهمان یکی از موهبت‌های الهی است که به مردم فهیم و مهمان‌نواز شهرستان سلسله عطا شده است، اظهار کرد: این منطقه توریستی در کنار کوه‌های برف‌گیر گرین و سراب‌های زیبایی همچون سراب خاصان، چشمه‌سارها و باغات گردو و رودخانه خروشان کهمان شرایطی را ایجاد کرده که هر گردشگری برای انتخاب مقصد خود چنین فاکتورهایی را مدنظر قرار می‌دهد و همین امر سبب جذب گردشگران غیربومی بسیاری از سایر استان‌های کشور به این منطقه زیبای گردشگری شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های فرماندار سلسله و برخی مدیران شهرستانی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه، بیان کرد: با حمایت‌های شرکت توزیع برق، برق‌رسانی به نقاط انتهایی این منطقه انجام شده و با همکاری شرکت مخابرات، اکنون هیچ نقطه کوری به لحاظ آنتن دهی اپراتور همراه اول در این منطقه وجود ندارد.

میرزایی با اشاره به ظرفیت‌های بالای منطقه برای توسعه صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان، اضافه کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم رفاهی، تاکنون به ۲۴ نفر متقاضی احداث رستوران بین‌راهی و ۱۰ نفر متقاضی احداث خانه‌های بوم گردی در منطقه نمونه گردشگری کهمان مجوز داده شده است.

وی با اشاره به آمار گردشگران مناطق گردشگری شهرستان، افزود: در ایام تعطیل روزانه حدود ۲ هزار نفر از مناطق گردشگری هنام، کهمان و کاکارضا بازدید می‌کنند که قطعاً رونق گردشگری شهرستان در گرو فراهم کردن امکانات رفاهی لازم برای این گردشگران است.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false