×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
عدالت کرونایی هم شامل استان محروم لرستان نشد: مهدی میرزاوند منتقد سیاسی اجتماعی

با دیدن نمودار کرونا در کشور، ناخودآگاه بودجه ی سالهای۹۷، ۹۸ استان ها در ذهنم خطور کرد، مناطق محروم در مجلس عدم توجه به عدالت اجتماعی را از مهم ترین اشکالات وارده به نحوه بودجه ریزی می دانند. بودجه کل کشور به عنوان مهمترین سند مالی دولت دارای کارکرد اساسی است و بعنوان برنامه یک ساله باید در راستای مدیریت مطلوب جهت گیری اقتصادی و مشکلات اقتصادی باشد.

حوزه ی فعالیت و شیوع کرونا در ایران
به استناد آمار رسمی و دقیق بودجه ی۹۷، ۹۸ استان ها و همچنین آمار کرونا تا اواخر اسفند ۹۸ در استان های توسعه مند و با رونق اقتصادی پر رفت و آمد است.
کهکیلویه و بویراحمد، ۲۷ نفر کرونایی با بودجه ی ۶ هزارمیلیارد و ۴۰۲ میلیون ریال، تهران ۳۵۷۴ نفر کرونایی با بودجه ی۶۴ هزار میلیارد در سال ۹۷و ۱۵ هزار میلیارد ۸۴۵ ریال در سال۹۸ ، استان بوشهر ۳۴ کرونایی وبودجه ی ۹هزار میلیارد ۶۸۳ میلیون ریال ، اصفهان ۱۱۸۳ کرونایی با بودجه ی ۳۹ هزار میلیارد و۴۰۷ میلیون ریال، سیستان و بلوچستان ۶۰ کرونایی با بودجه ی ۱۲ هزار میلیارد و ۹۲۴ میلیون ریال استان فارس ۲۵۲ کرونایی بودجه۴۲هزار میلیارد و۶۷۴ میلیون در سال۹۷ و بودجه ی ۱۵ هزار میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال، کرمان ۸۴ کرونایی و بودجه ی ۱۲ هزار میلیارد و ۸۵۴ میلیون ریال و خراسان رضوی ۵۶۸ کرونایی و بودجه ی سال ۹۷ به عبارتی ۵۱ هزار میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال و همچنین استان هایی با بودجه های سنگین در سال ۹۷ و ۹۸ و آمار بالای کرونایی نشان از ویروسی بودن استان های توسعه مند است.

حوزه ی پیشروی کرونا به تناسب توسعه ی استان ها، فعالیت های اقتصادی و رفت و آمدها می باشد، استان هایی که از تهران دورتر هستند و مشخصا در بن بست محرومیت قرار دارند کمتر کرونا به این مناطق سفر کرده است، استان خوزستان که در صدر بودجه ی کشور قرار گرفته است ۲۵۳ کرونایی دارد و استان لرستان با بودجه ی ۷ هزار میلیارد ۳۸۰ میلیون ریال، و ۲۸۹ کرونایی بیشترین کرونایی را به نسبت استان های محروم دارد.

کرونا که حوزه ی فعالیت اش در استان های توسعه مند و با رونق اقتصادی می باشد، اما در این نمودار استان همدان با توجه به توسعه و ارتباط با استان های کرونایی مرکزی ، قم و همچنین میزبانی جشنواره ی ایران باشکوه، که با هدف جذب گردشگر چینی مصادف با شیوع کرونا برگزار شد. با ۱۲۴کرونایی استان موفق در مبارزه با کرونا می باشد.

عدالت کرونایی هم شامل استان محروم لرستان نشده، استان لرستان و رشد اقتصادی استان در ردیف استان های محروم همچون ایلام کهکیلویه و بویر احمد و چهارمحال ۴۹ کرونایی است. اما درصد شیوع و ابتلاع کرونا لرستان از خوزستان بیشتر می باشد

کرونا در لرستان طبق آمار تا اواخر اسفند ماه، حد واسط استان های کرونایی نظیر استان قم با ۱۲۰۰ کرونایی و چهار محال بختیاری با ۴۹ کرونایی می باشد.

در خانه بمانیم چونکه با افزایش بیماران کرونایی جایی برای بستری بیماران جدید نیست./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false