×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
عرضه مرغ در لرستان بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان گرانفروشی است


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: نرخ مصوب مرغ گرم از ابتدای دی ماه ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم در استان تعیین شده و هرگونه افزایش قیمت بالاتر از این رقم، گرانفروشی و تخلف است.

بختیار رازانی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان روز سه‌شنبه افزود: به همین منظور از ابتدای دی ماه روزانه ۱۲۰ تن مرغ گرم در بازار استان توزیع می شود و هیچ مشکلی در زمینه تامین نیاز مردم  نداریم.
وی گفت: در حال حاضر ۱۰ کشتارگاه فعال مرغ در سطح استان وجود دارد و نهاده های مورد نیاز مرغداری‌ها نیز با نرخ دولتی جهت تنظیم بازار و ثبات نرخ، در اختیار آنها قرار می‌گیرد بنابراین گوشت مرغ باید با  نرخ مصوب توزیع شود.
رازانی تاکید کرد: گروه های بازرسی سازمان صمت نیز برای کنترل بهتر روند فروش مرغ در حال رصد بازار هستند و با هرگونه افزایش نرخ بالاتر از قیمت تعیین شده برخورد می کنند.
وی تصریح کرد: همچنین هفته گذشته نیز به منظور تامین کالاهای اساسی مصرفی شب یلدا ۱۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح فروشگاههای زنجیره ای و منتخب استان توزیع شد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: میزان مصرف گوشت مرغ در این استان به طور میانگین روزانه ۱۰۰ تا ۱۱۰ تن است در حالی که هر روز ۱۸۰ تن از این ماده پروتئینی تولید می شود.
رازانی افزود: این آمار نشان می دهد لرستان برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم مشکل ندارد اما فروشندگان باید آن را با قیمت مصوب عرضه کنند.
وی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی از قبیل کم فروشی، گرانفروشی و رعایت نکردن موارد بهداشتی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به ستاد خبری رسیدگی به شکایات مردمی سازمان صمت و یا تلفن ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش کنند.
تولید و مصرف مرغ در لرستان به ترتیب ۷۰ هزار و ۵۰ هزار تن است.ایرنا/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false