×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
علیرضا فغانی در استرالیا چقدر حقوق می‌گیرد؟

داور برجسته ایرانی در «ای لیگ» در یک یا دو مسابقه، به اندازه یک سال داوری در ایران پول درمی‌آورد.

به گزارش پژواک لرستان، «با موافقت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال استرالیا،‌ علیرضا فغانی به‌عنوان یکی از بهترین داوران جهان که به‌تازگی به استرالیا مهاجرت کرده، با قراردادی تمام‌وقت در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ «ای لیگ» استرالیا قضاوت خواهد کرد. خب این ماجرا یعنی چه؟

بدون تردید کارنامه پربار و موفق داوری فغانی نقش تعیین‌کننده‌ای در تلاش مسئولان فدراسیون فوتبال استرالیا برای عقد قرارداد با این داور داشت. فغانی سابقه سوت‌زدن فینال لیگ قهرمانان آسیا،‌ جام‌ جهانی باشگاه‌ها،‌ جام‌ ملت‌های آسیا،‌ جام کنفدراسیون‌ها، المپیک و رده‌بندی جام‌ جهانی را در کارنامه داشته و چند بار هم به‌عنوان بهترین داور ‌سال آسیا مثل امسال انتخاب شده است. طبیعی است که استرالیایی‌ها برای جذب این داور همه کار می‌کنند و همکاری با او را یک افتخار بزرگ می‌دانند. کریس نیکو، رئیس فدراسیون فوتبال استرالیا درباره فغانی گفته است: «این افتخاری بزرگ برای ماست که داوری با پیشینه فغانی را در اختیار داشته باشیم.»

مسابقات باشگاهی لیگ استرالیا طبق برنامه قرار است از سه هفته دیگر شروع شود و به دنبال آن فغانی هم مسابقات مختلف را سوت خواهد زد. به دنبال مذاکراتی که از مدت‌ها قبل انجام شده،‌ علیرضا فغانی قراردادی تمام‌وقت با فدراسیون فوتبال استرالیا به امضا رسانده و شنیده‌های غیر رسمی حکایت از این مسأله دارد که ماهانه رقمی نزدیک به ۲۰‌هزار دلار استرالیا حقوق ثابت خواهد داشت. او البته برای قضاوت هر مسابقه در لیگ هم دستمزد نزدیک به ۲‌هزار دلاری جداگانه دریافت خواهد کرد و از نظر مالی و حرفه‌ای همه چیز به نفع او خواهد بود.

در واقع می‌توان گفت، ارزش ریالی قضاوت یک یا دو مسابقه در استرالیا برای فغانی به اندازه کل پولی است که در طول یک فصل داوری در فوتبال ایران هم به دست می‌آورد. با دلار حدود ۸‌هزار تومانی استرالیا، حقوق یک‌ماهه فغانی نزدیک به ۱۶۰‌میلیون تومان خواهد بود؛‌ در حالی‌ که در ایران برای هر مسابقه بیش از یک‌ میلیون دریافتی نداشت!

فغانی در گفت‌وگوی کوتاهی که با شهروندآنلاین داشت، درباره شرایط خود در استرالیا بعد از حضور در این کشور گفت: «کارها در حال انجام است و قراردادی تمام‌وقت با فدراسیون فوتبال این کشور امضا می‌کنم و با موافقیت AFC می‌توانم در مسابقات لیگ استرالیا قضاوت داشته باشم.»

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false