×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
فرض می کنم سپاسگزاری هم کاری است!

علی گودرزیان/ ع پایدار

فرض می کنم سپاسگزاری هم کاری است!

اشاره:

یکی از دوستان عهد عتیقم، چندی پیش، تماس گرفت و پس ازپرس و جوی حال و احوال گفت:
“… فلانی! مگر توهمان نبودی که حتی درعهدآن معجزه ی هزاره ی سوم که زمان، بر مدارمنتقدان نبود، حرف خودت را می زدید و زبان نقدتان تیزتراز شمشیر هندی بود؟ تورا چه شده است که سخنتان درمسیر تایید افتاده است!؟
گفتم:
جان برادر! مرا خصلت چنین باشد! درعهد همان که یارانش، ورا “معجزه ی هزاره ی سوم” می گفتند و سخن ها همه برمراد بود و کسی یارای انتقادنداشت! این حقیر، زبان درازکردم و گفتم آنچه باید می گفتم!
اکنون که انتقاد و ایراد گرفتن سهل و آسان شده است و دیواری کوتاه تراز دیوار دولت تدبیرو امید پیدا نمی شود و نقد نماینده ی دولت مثل آب خوردن است، می اندیشم اگربتوانم درقبال کاردرستی و خدمتی به خلق خدا، به خدمتگزاری بی ریا، مرحبایی و سپاسی گفته باشم فرض می کنم کاری انجام داده ام!

واما

سامانه ی بارشی بی سابقه ای دربخش های مهمی از کشور عزیزمان ایران، فعال شد و سیل و سیلاب در بسیاری از استان های کشور به ویژه استان لرستان به راه افتاد، قربانی گرفت، به روان پاک همه ی هموطنانی که قربانی خشم سیلاب های اخیر شدند درود می فرستیم.

با هوشیاری و تلاش های مسئولین و تیم مدیریتی استانداری لرستان، خوشبختانه این بلای طبیعی با حداقل خسارات جانی از بیخ گوش مردم گذشت.
تا این جای کار، برخود وظیفه دانستیم به عنوان یک شهروند ناظر و کنشگر سیاسی، تل نگار و روزنامه نگار از استاندارفهیم و ازجنس همین مردم و تیم مدیریتی ایشان که این بار، مدبرانه، دلسوزانه و مسئولانه دربرابر خشم طبیعت ایستادند و حقیقتن جنگیدند تا کمترین خسارات جانی را داشته باشیم سپاسگزاری کنیم!

از مردم به ویژه اهالی رسانه، روزنامه نگاران کهنه کار تا تلنگاران، کنشگران سیاسی و مطالبه گر-و البته فهیم و قدرشناس – که با عکس نوشته های پیاپی، لحظه به لحظه، اتفاقات را گزارش کردند و درگروه های اجتماعی، مسایل را تحلیل نمودند و به جای خود، به مردم امید دادند و زحمت و تلاش های مسئولان را ارج نهادند و البته همیشه درمسیر مطالبه گری، کوتاه نیامده و ایستاده اند،سپاسگزاری می کنیم!
“تل نگارها” کارآمدی خودرا دراین عرصه ها ثابت کردند!

و اما
بی شک خسارات مالی فراوانی به مردم لرستان به ویژه منطقه ی سیل زده ی شهرستان پلدختر و معمولان و روستاهای آن اقلیم وارد شده است.
حجم بسیارزیاد این خسارات، نه به تصویر کشیده شده و نه دردفترها و دیوان های شخصی و اداری ثبت و ضبط شده است!
هنوزبسیاری از روستاییان ارتباطشان با مرکز استان و مراکز شهری برقرارنشده است.
هنوز برآورد دقیقی از خسارات بسیارسنگینی که به عمران و راه ها و تاسیسات شهری و روستایی وارد شده، صورت نگرفته است.
انتظار می رود هرچه زودتر خسارات وارده برآورد و به کشور و مراکز تصمیم گیری انتقال داده شود.

سخن پایانی:
هنوز براساس گزارش سازمان هواشناسی کشور استان لرستان و چند استان دیگر باید چهارچشم و شش دانگ حواسشان را جمع داشته باشند، کارتمام نشده است و هوشیاری بیش از پیش نیازاست.

والعاقبه للمتقین

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false