×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
قرن آمریکا رو به زوال است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه امروز دنیا مقاومت ملت ایران را مورد ستایش قرار می‌دهد، گفت: به واسطه مقاومت اسلامی، قرن آمریکا رو به زوال و نابودی است.

به گزارش پژواک لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی صبح امروز چهارشنبه در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس یک دوران سراسر افتخار، با معنویت و با عظمت بوده است، اظهار داشت: دفاع مقدس ما ابعاد گوناگونی دارد که باید این ابعاد نسل به نسل منتقل شود، بازگو شود.

امتیاز ویژه دوران دفاع مقدس، مسئله قداست و جاودانگی آن است

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس ما یک دوره تحصیلی نظامی دانشگاهی کامل است، تصریح کرد: در تمام ابعادی که دفاع مقدس دارد به اعتقاد من یک بعد همیشه باید برجسته شود، آن امتیاز ویژه دفاع مقدس ماست، جنگ ها را مقایسه کنیم می بینیم که دوران دفاع مقدس ما یک امتیاز ویژه دارد و همین امتیاز ویژه باعث افتخار و عظمت شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: این امتیاز ویژه مسئله قداست و جاودانگی دوران دفاع مقدس است. دفاع مقدس همچنان که کلمه مقدس را به کار می بریم، برای ما قداست دارد و جاودانه مانده است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه هرمقدار که از دوران دفاع مقدس ما بگذرد جاودانگی و تقدسش بیشتر می شود، افزود: اگر بخواهیم قداست و جاودانگی دوران دفاع مقدس را بررسی کنیم باید برویم سراغ واژه ها و کلماتی که در عرف و شرع مقدس دارای قداست هستند.

ایمان و اخلاص در هرکجا جمع شدند قداست ایجاد کردند و ماندگار شدند

وی با اشاره به اینکه اولین واژه مقدس و ماندگار واژه ایمان و اخلاص است، ایمان مقدس است، ایمان و اخلاص در هرکجا جمع شدند قداست ایجاد کردند و ماندگار شدند، اظهار داشت: ایمان و اخلاص رزمندگان دوران دفاع مقدس زبانزد بوده است، هیچ کس نمی تواند انکار کند، هر رزمنده ای که به جبهه می رفت خدا را باور داشت و برای خدا می رفت.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه هیچگونه انگیزه کشور گشایی، قدرت گرایی، دنیا طلبی و… در دفاع مقدس نبود، تصریح کرد: واژه شهادت یک واژه مقدس است، در شرع مقدس هم شهادت یک امر مقدسی است. نباید گمان کنیم دفاع مقدس فراموش می شود، هرگز دفاع مقدس فراموش نمی شود.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: وعده الهی است، شما حتی فکرش را نکنید که خون شهیدان ما پایمال می شود.

اگر عشق به شهادت در میان رزمندگان نبود، قداست و ماندگاری دفاع مقدس هم نبود

وی با تاکید بر اینکه اگر عشق به شهادت در میان رزمندگان نبود، قداست و ماندگاری دفاع مقدس هم نبود، افزود: مسئله امدادهای غیبی بر هر لشکرو ملتی نازل شد آن نشانه حقانیت است و باعث قداست و ماندگاری است. مقصود از امداد غیبی کمک هایی است که در شرایط خاص صورت می گیرد و زمینه پیروزی را فراهم می کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در ماجرای طبس خداوند متعال امداد خود را فرستاد و همین نشانه حقانیت ما و نشانه ذلت آمریکا بود. نزول امدادهای الهی نشانه حقانیت است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه در جریان حمله اصحاب فیل به کعبه خداوند ابابیل را فرستاد و آن ها را نابود کرد، اظهار داشت: در برخی جنگ ها اتفاق افتاد که سپاه اسلام دشمنان را کم می دیدند، در خاطرات رزمندگان هست که تعداد افراد دشمن را کم می دیدند و احساس آرامش در دل مومنان بود. نترسیدن در جنگ عامل پیروزی است.

فرزندان ایران اسلامی به شهدا و رزمندگان افتخار می کنند

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس خانواده ای داریم که چهار شهید تقدیم کرد، این ایثار آیا سابقه دارد؟ این ها قداست دارد، نباید این ها را فراموش کنیم، تصریح کرد: ایثار با مال، ایثار با جان و ایثار با اعتبار و آبرو را شاهد بودیم. افرادی بودند خودشان محتاج بودند اما می گفتند باید به جبهه کمک کنیم. این عوامل باعث پیروزی ما شد و دفاع را مقدس کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه فرزندان ایران اسلامی به شهدا و رزمندگان افتخار می کنند، افزود: صبر و مقاومت قداست دارد، امروز سربلندی ملت ایران به مقاومتش است، امروز دنیا مقاومت ملت ایران را مورد ستایش قرار می دهد.

امروز دنیا مقاومت ملت ایران را مورد ستایش قرار می دهد

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب دو ابرقدرت شرق و غرب بود، انقلاب که پیروز شد ابرقدرت شرق از بین رفت و تجزیه شد، تک ابرقدرت در دنیا مطرح شد و تحلیل گران و خود آمریکایی ها گفتند این قرن، قرن آمریکا است، گفت: امروز خود اندیشمندان آمریکایی می گویند قرن آمریکا به پایان رسید و قرن اسلام ناب شروع شده است.

وی با بیان اینکه به واسطه مقاومت اسلامی، قرن آمریکا رو به زوال و نابودی است، تصریح کرد: باید فرهنگ جهاد و شهادت و مقاومت را حفظ و ترویج کنیم. ترویج هم به دست شماست مخصوصا فرماندهان نظامی و انتظامی. فرهنگ مقاومت را حفظ و ترویج کنید.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه باید خاطرات رزمندگان دفاع مقدس نوشته شود و برای نسل حاضر و آینده منتقل شود، افزود: متولیان امر اقدام کنند و خاطرات را جمع آوری کنند. هیچ عنصری تاثیرگذارتر از کلام بااخلاص پدرو مادر شهدا نیست و هیچ خاطره ای تاثیرگذارتر از خاطرات رزمندگان دفاع مقدس نیست.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false