×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
لرستان با کمبود تجهیزات پزشکی مواجه است



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان اجرایی لرستان تلاش‌های خوبی برای تامین و تهیه تجهیزات پزشکی داشته‌اند اما این استان همچنان با کمبود این امکانات مواجه است.

مهرداد ویسکرمی، نماینده مجلس روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از مرکز پزشکی هسته ای افلاک خرم آباد افزود: با وجود همه اقدامات و فعالیت های موثری که در عرصه بهداشت و درمان صورت گرفته است، اما حق مردم لرستان برای دستیابی به تجهیزات پزشکی بیشتر از امکانات کنونی است.
ویسکرمی ادامه داد: اگرچه در این مدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمک فراوانی برای تامین و تهیه تجهیزات پزشکی به لرستان کرده و تسهیلات را به موقع در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داده است اما هنوز کمبودهایی در بخش تجهیزات پزشکی وجود دارد.
وی تصریح کرد: با افتتاح مرکز پزشکی هسته ای در خرم آباد بخش عمده ای از مشکلات مردم برای استفاده از این دستگاه برطرف می شود و دومین دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد نیز خریداری و نصب شده است.
وی اظهار داشت: قشر بهداشت و درمان در این شرایط سربلند هستند و کمتر کاری است که پزشکان ایرانی نتوانند آن را انجام دهند که این حاصل دستاوردهای بزرگ انقلاب و هوش و ذکاوت فعالان عرصه بهداشت و درمان کشور است.
قرارداد بیمارستان نیایش خرم آباد با قرارگاه خاتم فسخ می شود
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی درباره بیمارستان در دست ساخت نیایش خرم آباد واقع در منطقه کمالوند این شهر افزود:  اقدامات لازم در خصوص تهاتر و توافق برای بیمارستان نیایش خرم آباد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) صورت گرفت اما با وجود تشکیل جلسات مختلف، این قرارگاه به تعهدات خود عمل نکرد.
ویسکرمی گفت: منافع مردم را با هیچ صنف و گروهی معامله نمی کنیم بنابراین اگر قرارگاه همچنان به تعهدات خود عمل نکند، فسخ قرارداد می شود.
وی تصریح کرد: برای ساخت این بیمارستان تعهد ۲ ساله با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) امضا شده بود که با توجه به پیشرفت کنونی نمی توان امیدوار بود در مدت تعیین شده ساخته شود، از طرفی باتوجه به اینکه طرح پیشرفت آنچنانی ندارد سعی می شود این قرارداد فسخ شود.
وی با بیان اینکه هیچ بدهی به قرارگاه نداریم افزود: همچنین بیمارستان مهرگان خرم آباد نیز از سال ۸۲ تاکنون مشکل داشته است که اکنون برطرف شده است.
بخش خصوصی راغب به سرمایه گذاری در حوزه درمان نیست
علاءالدین شیخی رئیس بیمارستان شهید مدنی خرم آباد نیز در این آیین گفت: در حال حاضر بخش خصوصی در استان راغب به انجام سرمایه گذاری در حوزه درمانی نیست که امیدواریم بتوان با همکاری تمامی مسئولان و رسانه های استان، سرمایه گذاران بخش خصوصی را به فعالیت در این راستا ترغیب کرد.
وی تصریح کرد: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، بخش خصوصی می تواند در حوزه درمانی نیز فعالیت جدی داشته باشد اما در استان این بخش بسیار ضعیف است.
وی گفت: برای راه اندازی مرکز پزشکی هسته ای ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و بیمارستان شهید مدنی تا ۱۰ سال قرارداد مشارکت را با این بخش دارد.
شیخی با اشاره به برخی اقدامات درمانی موثر در استان اظهار داشت: اکنون بیمارستان شهید مدنی ( ویژه کودکان و بیماران قلبی)خرم آباد ماهانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ آنژیو انجام می دهد و با راه اندازی مرکز پزشکی هسته ای، نیاز به اعزام بیماران به دیگر بیمارستان ها نیست و خدمات لازم به بیماران قلبی و کودکان ارائه می شود.
وی با بیان اینکه بخش آنکولوژی اطفال نیز به مرکز پزشکی هسته ای نیاز دارد، تصریح کرد: اگر ساختمانی کنار بیمارستان شهید مدنی برای این مرکز هسته ای خریداری شود بخشی از مشکلات نیز حل خواهد شد.ایرنا/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false