×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
لرستان بزرگترین کارگاه آموزشی، کارآموزی و کارورزی سیاستمداران و مدیران کشور: کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان

با بررسی رزومه، کارنامه، عملکرد و میانگین عمر مدیران منصوب شده استان لرستان در طول ۴۳ سال عمر جمهوری اسلامی، به این نتیجه خواهیم رسید که لرستان بزرگترین کارگاه آموزشی، کارآموزی و کارورزی مدیران و سیاستمداران کشور است که جهت پرکردن رزومه و یادگیری علم سیاست و مدیریت با روش آزمون و خطا تبدیل شده است.

متاسفانه مدیریت در لرستان به جولانگاه افرادی بی تجربه و کم سابقه اما با نفوذ و سفارش شده سطوح عالی مدیریت کشور تبدیل شده که پس از مدت کوتاهی الفبای علم مدیریت و سیاست را با آزمون و خطا فرا گرفته و پس از یادگیری فن و فوت امور اداری، اجرایی و مدیریتی، با حمایت مقامات فرادستی جهت بکارگماری و انتصاب در پست های کلان وزارتخانه ها و مدیریت ارشد استان های برخوردار آماده می گردند که این نوع مدیریت و برنامه ریزی بیمار گونه در اداره امور کشور بزرگترین لطمه را به پیکر نحیف و ناتوان استان های کم برخوردار مانند لرستان وارد نموده است.

سیستم مدیریتی کشور اگر بیمار نیست چرا در جهت رشد و شکوفایی استان های محروم از نیروهای کارکشته و باتجربه در سطوح عالی مدیریت که تجارب گوناگونان را در لایه های مختلف مدیریتی وزارتخانه ها و استانهای برخوردار کسب نموده اند، انتصاب نمی نماید!

آیا پس از گذشت قریب به نیم قرن دولت های مرکزی نباید به فکر جبران عقب ماندگی استان های عقب نگه داشته از جمله استان محروم و بی صاحب لرستان بیفتد؟! اگر هم تا کنون به فکر افتاده با کدام نیروی دسته سوم و چهارم و بی تجربه قصد جبران این مافات را دارد؟!

مسئولان نظام جمهوری اسلامی که « عدالت» را در تمام امور سرلوحه کار خود قرار داده اند، چرا با انتصاب نیروهای کم تجربه و کم سابقه لرستان را به کارگاه آموزشی سیاستمداران و مدیران آینده استان های برخوردار و پیشرفته تبدیل نموده اند.

آیا گذشت نیم قرن برای توسعه و پیشرفت یک استان کم نیست! پس چرا لرستان هنوز توسعه نیافته است؟!

در دنیای پسا مدرن امروزی نیروی متخصص و حرفه ای و کار آزموده و کارکشته در هر رشته و زمینه ای، موتور محرکه توسعه و پیشرفت کشور ها می باشد و نیروی انسانی کارآمد و مدیریت علمی است که موجب کارایی، اثربخشی، بهره وری و در نهایت پیشرفت کشورها می گردد، کدام نیروی انسانی توانمند با ویژگی های فوق را در این نیم قرن اخیر در راستای برون رفت از مخمصه عقب ماندگی لرستان اختصاص داده اید.؟!

مردم لرستان که سالیان سال است با فقر و محرومیت دست و پنجه نرم می نمایند از بزرگان نظام جمهوری اسلامی تقاضا دارند به خاطر رضای خدا هم که شده از انتصاب مسئولان ارشد این استان که فاقد صلاحیت علمی و تجربه مفید کاری در دستگاه های اجرایی و استان های دیگرند، استفاده ننمایند و لرستان را بیش از این به پایلوت و کارگاه آموزشی مدیران و سیاستمداران استان های بزرگ و توسعه یافته تبدیل ننمایند. / انتهای پیام

false
true
false
false
  1. عباس نورمحمدی

    بسیار عالی بود دست مریزاد مهندس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false