×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
لرستان رتبه دوم ابتلا به کرونا را در ایران دارد



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این استان رتبه دوم ابتلا به کرونا را در ایران دارد، اما میانگین مرگ شهروندان آن بر اثر این ویروس، کمتر از متوسط کشوری است.

علی فرهادی ،قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: میانگین کشندگی ویروس کرونا در کشور ۲.۹۰ درصد که در لرستان پایین‌تر و حدود ۱.۵۹ درصد است.
او  با بیان اینکه دارو‌های درمان بیماران کووید ۱۹ به اندازه کافی درلرستان تامین شده است عنوان کرد: باوجود گردشگرپذیری سلسله، اما تعطیلی به موقع بازار در موج چهارم کرونا اقدامی ارزشمند در راستای کنترل ویروس بود که این تصمیم ستاد کرونای شهرستان قابل تقدیر است.
فرماندار سلسله نیز افزود: در بازه زمانی بیش از یکسال شیوع ویروس کرونا، شبکه بهداشت و درمان شهرستان توانست با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی و نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اقدامات ارزشمندی در راستای تجهیز بیمارستان شهرستان انجام دهد.
مرتضی مهدوی کیا ادامه داد: اکنون با تجهیزات خریداری شده، بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا، بیماران عادی و حتی مادران باردار از مراجعه به مرکز استان برای درمان بی نیاز هستند که این اقدام، در کاهش بار اضافی به بیمارستان‌های مرکز استان نیز نقش مهمی دارد.
او مهمترین مشکل و عامل افزایش مبتلایان کرونا در سلسله را حضور عموم در مجالس ختم و خاکسپاری عنوان کرد و افزود: با همراهی خوب مردم برگزاری مراسم عروسی کنترل شده است، اما با توجه به بافت سنتی شهرستان و اهمیت مراسم عزاداری، این مساله همچنان دلیل اصلی شیوع کرونا در منطقه است.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false