×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
لرستان رتبه چندم طلاق‌های ثبت‌شده کشور را دارد؟


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از ایسنا اطهره نژادی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان با بیان اینکه ۱۲ طرح مشترک با تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده استان برگزار شده است، افزود: این طرح‌ها شامل آموزش مهارت‌های شغلی به خانواده‌های دارای معلول زن سرپرست در کوهدشت، توان‌افزایی زنان و دختران سرپرست خانوار در معرض آسیب خرم‌آباد، ارتقای تاب‌آوری خانوارهای ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی، توانمندسازی و بازتوانی دختران و پسران معلول و… هستند.
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت امور زنان کشور ادامه داد: با استناد به داده‌ها و اطلاعات اطلس وضعیت زنان و خانواده سال ۹۵ مشخص شده که لرستان در شاخص نرخ بیکاری در جمعیت زنان ۱۰ سال و بالاتر در نقاط روستایی رتبه پنجم کشور را دارد.
این مسئول ادامه داد: لرستان در شاخص میزان زنان بی‌همسر بر اثر فوت همسر، در جمعیت ۱۰ ساله و بالاتر رتبه چهارم را دارد.
نژادی بیان کرد: این شاخص زنان بی‌همسرممکن است ریشه فرهنگی و یا به خاطر آداب و سنن باشد؛ اما به هر روی نمی‌توان تنها یک دلیل برای این آمار مطرح کرد.
وی گفت: لرستان در شاخص درصد طلاق‌های ثبت شده بر حسب طول مدت زناشویی(کمتر از یک سال بعد از ثبت زندگی زناشویی) رتبه چهارم کشور را دارد.
این مسئول اضافه کرد: لرستان در شاخص درصد زنان ۱۸ تا ۲۴ ساله‌ای که اقدام به خودکشی کرده‌اند در رتبه پنجم قرار دارد، استاندار لرستان نیز چند ماه پیش نامه‌ای برای معاونت ارسال کردند که به‌طور خاص بحث خودکشی زنان را مطرح کرده و خواسته بودند تدبیری بیندیشند.
وی عنوان کرد: همچنین درصد رشد سالانه تعداد ازدواج ثبت شده در نقاط روستایی استان‌های کشور، لرستان آخرین رتبه کشور را دارد.
نژادی بیان کرد: با تدوین سند توانمندسازی زنان، شاهد ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان‌ها خواهیم بود و وظایف دستگاه‌ها با استناد به اسناد فرادستی و تلاش در راستای احقاق حق تعیین می‌شود./انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false