×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
لرستان مجروح سیل مهیب شده است

استاندار لرستان بر لزوم رفع مشکلات حوزه کشاورزی استان تاکید کرد.

به گزارش پژواک لرستان، دکتر سید موسی خادمی در مراسم افتتاح ساختمان جدید شیلات استان که با حضور رئیس سازمان شیلات ایران برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون لرستان در بحث آبزی ‎ پروری و به خصوص ماهیان سردابی در کشور دارای جایگاه خوبی است.

وی بیان کرد: استان در زمینه پرورش ماهی در قفس، خاویار، تولید تخم چشم زده و سایر فعالیت ‎ های شیلاتی وارد شده و کار می ‎ کند که جای تقدیر دارد.

خادمی ادامه داد: کاری که امروز انجام شد یکی از اقدامات ارزنده ‎ ای است که باید در این رابطه از شیلات استان و سازمان مدیریت قدردانی کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه استان این روزها جراحاتی دیده و مجروح سیل مهیب و ویرانگری شده است، ادامه داد: متاسفانه این سیلاب خیلی از داشته ‎ های استان را با خود برده است.

خادمی با بیان اینکه سیل اخیر به اقتصاد استان و خانوار لطمه زده و حوزه آبزی ‎ پروری یکی از بخش ‎ هایی است که ضربه ‎ های جدی دید، اضافه کرد: با توجه به اینکه مراکز جمعیتی، تأسیسات و پروژه‌های کشاورزی در کنار رودخانه‌ها بودند از بین رفتند .

استاندار لرستان طغیان رودخانه کشکان را بی سابقه برشمرد و افزود: در محاسبات علمی دوره بازگشت آن به هزار سال رسیده و احتمال چنین سیل یک هزارم است .

وی با بیان اینکه بازسازی و رساندن لرستان به مرحله قبل نیاز مساعدت همه عزیزان به خصوص استان‌های معین است، گفت: سعی شده در کوتاه مدت مشکلات جدی رفع شود اما طی بلند مدت کار زیاد است .

مقام عالی رتبه استان بر لزوم رفع مشکلات حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: برای رفع خسارات سیل نیازمند اختصاص منابع ملی در این زمینه هستیم .

خادمی ادامه داد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده تسهیلات خوبی برای حوزه کشاورزی منظور شده اما جبران خسارات به این بزرگی  طبیعتا از عهده دولت به تنهایی خارج است .

  استاندار لرستان گفت: بازنگری مهندسی در حوزه شیلات و دیگر بخش‌های استان فرصت بزرگی است تا بتوانیم مزارع و تاسیسات را از بستر رودخانه‌ها دور کنیم.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false