×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
لزوم کاهش تعداد مناطق آموزش و پرورش در استان ها

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان گفت: تعدد مناطق آموزش وپرورش در بسیاری از استان ها از موانع جدی بهره وری نیروی انسانی است.
دکتر خیرایی در گفت و گو با پژواک لرستان اظهار کرد: مسائل مرتبط باکنترل جمعیت و مهاجرت موجب شده است که تعداد دانش آموزان در بسیاری از مناطق وشهرستان های آموزش وپرورش استان ها کاهش یافته وتعداد زیادی از معلمان عملا ساعاتی برای تدریس نداشته و مازاد محسوب شوند.
وی ادامه داد: ازطرفی قوانین اداری موجود در آموزش و پرورش امکان جابجایی معلمان از یک منطقه به منطقه دیگررا اختیاری می دانداین امر موجب می شود در مناطق همجوار عدم تعادل نیروی انسانی به وجود بیاید و در بعضی مناطق کمبودنیروی انسانی و در دیگر مناطق مازاد نیروی انسانی وجودداشته باشد، همین امر هزینه های متعددی را برای آموزش وپرورش از قبیل هزینه حق التدریس برای مناطقی که با کمبودنیرومواجه هستند وهزینه کاهش انگیزه شغلی در مناطقی که مازادنیروی انسانی دارند، به همراه خواهدداشت.
خیرایی اضافه کرد: برای حل این مشکل و افزایش بهره وری نیروی انسانی و همچنین ارتقاکیفیت آموزشی بایدتمام استان ها مطالعات جدی جهت کاهش تعدادمناطق و شهرستان های آموزش وپرورش را انجام داده ونسبت به ساماندهی بهینه تعداد مناطق آموزش وپرورش اقدام کنند.
این مسئول یادآور شد: لازم به توضیح است بیش از ۹۷درصدبودجه آموزش وپرورش هزینه نیروی انسانی می شود وصرفه جویی درهزینه های پرسنلی به منظورتوسعه کیفی فرایندیاددهی ویادگیری وبرنامه های رفاهی فرهنگیان امری ضروری است وباتوجه به تنگناهای مالی لازم است این راهکاردرسطح وزارت وادارت کل موردتوجه قرارگیرد.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false