×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مجموعه‌های گردشگری لرستان در حال ورشکستگی هستند



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ هتل‌دار در لرستانی گفت: مجموعه‌های گردشگری لرستان در حال ورشکستگی هستند و متاسفانه حمایتی از دولت دوازدهم ندیدیم.

علی زنجی بیرانوند، هتل‌دار در لرستانی اظهار کرد: با توجه به اینکه قریب ۱۸ ماه از بحث کرونا می‌گذرد متأسفانه اولین آسیب در بحث پروژه‌های گردشگری را ما(تالاردار و هتل‌داران)دیده‌ایم و متأسفانه حمایتی هم از دستگاه‌های دولتی وجود نداشته است.
وی ادامه داد: همان طوری هم که قبلاً گفته‌ام متاسفانه فشار و هجمه‌ای که روی بخش خصوصی وجود داشته خیلی به فعالان گردشگری لطمه زده و ادامه کار را برای ما سخت کرده است.
زنجی بیرانوند اضافه کرد: متأسفانه دولت هم با کمبود نقدینگی مواجه بوده و علی‌رغم همه فشارهای کرونایی‌ و هزینه‌های جانبی هتل و تالار، دست در جیب بخش خصوصی کرده و با بستن حساب‌های بانکی فعالان اقتصادی، مشکلات عدیده‌ای از جمله کرونا و خیلی موارد دیگر که را ایجاد کرده است.
این هتل‌دار بیان کرد: یک فعال بخش خصوصی در بیشتر بانک‌های محل سرمایه‌گذاری خودش حساب دارد اما در خرم‌آباد، اداره مالیات با بستن حساب‌های من، پروسه اداری طولانی برای باز کردن این حساب‌ها به‌وجود آوردند و به شخصه قریب یک ماه درگیر باز کردن حساب‌های بانکی‌ام برای مبالغ ناچیز هستم.
وی تاکید کرد: اعتقادم این است که دولت نه‌تنها حمایتی از فعالان بخش گردشگری نکرد، بلکه دست در جیب بخش خصوصی کرده و و ظلم مضاعف دولت دوازدهم به هتل‌داران و تالاردارن داشته و علی‌رغم مشکلات عدیده کرونا برای امثال ما، اداره مالیات مشکلات زیادی به وجود آورد.
زنجی بیرانوند با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا خسارات فراوانی داشتیم، ادامه داد: با توجه به شرایط و اعمال محدودیت‌ها، درآمد ما اندک و هزینه‌ نگهداری ازجمله حقوق پرسنل، آب، گاز، برق، مالیات و غیره زیاد بوده و در چنین شرایطی کار کردن سخت است.
این فعال اقتصادی تاکید کرد: متأسفانه برخی از مسئولان بدون هیچ کارِ کارشناسی مبادرت به تعطیلی این واحدها می‌کنند. تالارها را تعطیل کردند اما مراسم در منزل برگزار می‌شود با فضا کم و مهمانان زیاد! اما در تالار با حداقل هزار متر زیربنا و گنجایش هزار نفر می‌توانستند با یک‌سوم ظرفیت، مراسم را برگزار کنند. نمی‌گویم کرونا شیوع پیدا نمی‌کرد اما برگزاری مراسم در تالار با رعایت موارد بهداشتی، بسیار بهتر از منزل است.
وی تصریح کرد: مجموعه‌های گردشگری لرستان در حال ورشکستگی هستند و با ادامه این روند باید شاهد تعطیلی بخش زیادی از این مجموعه‌ها در آینده نزدیک باشیم.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false