×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان خبر داد: مدارس استان در شبکه ” شاد ” بازگشایی خواهند شد


علیرضا نخعی با اعلام این خبر گفت: وزارت آموزش و پرورش با هدف بستر سازی برای ادامه فرایند آموزش و جلوگیری از تعطیلی اجباری کلاس و مدرسه با ایجاد شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) زمینه عدالت آموزشی و ادامه فرایند یاد دهی و یادگیری را فراهم نموده است.

در جلسه ای که به همین منظور به صورت ویدیو کنفرانس با روسای آموزش و پرورش شهرستان و مناطق استان برگزار شد، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و اعیاد شعبانیه گفت: وزارت آموزش و پرورش با توجه به پدیده نو ظهوری که دنیا را درگیر کرده است، با بهره گیری از افراد متخصص و آگاه در حوزه I T و بهره گیری از پیام رسان های داخلی شبکه جدیدی را به عنوان شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد ) ایجاد نموده تا در کنار فعالیتهای ارزشمندی که تاکنون بصورت خودجوش استانی و شهرستانی و در مدارس بصورت پراکنده اجرا شده، این بار این برنامه ها بصورت هدفمند و هماهنگ اجرا شود.

علیرضا نخعی افزود: هدف از ایجاد شبکه شاد ارایه آموزش حقیقی در شکل جدید می باشد، یعنی مانند شرایط عادی که دانش آموز و معلم در کلاس درس حضور داشتند و در ساعات خاص و مشخص درس آغاز می شد در این شبکه برنامه های آموزشی و پرورشی روند خود بر اساس برنامه مدرسه را ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد: در این طرح همه برنامه های آموزشی در فضای مجازی برگزار می شود و روش آموزش همان روش یاددهی یادگیری در طول سال تحصیلی است اما بدون حضور فیزیکی افراد.

نخعی افزود: در این طرح به همه ساحت های تربیتی توجه شده و برنامه های آموزشی، برنامه های فرهنگی تربیتی، برنامه های پژوهشی و برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت قابلیت اجرا دارد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ضمن بیان اهمیت کار گفت، این برنامه با همت همکاران تلاشگر در وزارت آموزش و پرورش و با همکاری مسئولین در ادارات کل، ادارات شهرستان و مناطق و مدیران محترم مدارس، حتی اولیا و دانش آموزان می تواند جایگزین مناسب و مطلوبی برای کلاس درس و تا حدودی جبران کننده تعطیلی های ایجاد شده باشد .

علرضا نخعی در خصوص اهداف طرح گفت: یکی از اهداف مهم طرح عدالت آموزشی است، زیرا فرصت های یادگیری نسبتا یکسانی در اختیار همه دانش آموزان در سطح کشور قرار میگیرد و باید بستر مناسب برای این کار بخصوص برای دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت وجود ندارد را با تعامل با دستگاههای مرتبط فراهم گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه اظهار داشت: با اجرای این طرح در بخش آموزش از راه دور زمینه توسعه آموزش و افزایش کیفیت آموزشی فراهم می گردد و اجرای این طرح برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل و کودکان کار نیز ارزشمند و اثر گذار است .شبکه شاد شبکه ای هماهنگ است و قابلیت نظارت دارد ، همه مدیران می توانند بر اجرای فرایند آموزش نظارت داشته باشند، این یکی از نقاط قوت طرح است در این طرح می توان حتی به داخل کلاس رفت و حضور غیاب دانش آموزان را رصد کرد.

دیگر موضوعاتی که مدیرکل آموزش و پرورش در این ویدئو کنفرانس به آن اشاره کرد به این شرح می باشد: شبکه شاد می تواند نظم و انضباط را تقویت کند زیرا دانش آموزان در ساعت مقرر در کلاس حضور یافته و آماده بهره مندی از فرایند آموزش خواهند شد. در فروردین ماه سال جاری با بستر سازی مناسب زمینه بازگشایی مدارس و فعال شدن کلاس درس را با این روش نوین آموزشی فراهم خواهیم کرد و همکاران از این طریق، حضور و برپایی کلاس درس و اجرای فرایند آموزش را پیگیری خواهند کرد ./ روابط عمومی آپ لرستان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false