×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم آباد و چگنی در گفتگو با امیری خواه سردبیر صدای فرهنگیان لرستان

پس از معرفی آقای باغگلی به مجلس انتقادات فراوانی نسبت به ایشان مطرح شد،هم جامعه فرهنگیان و هم تعداد زیادی از نمایندگان واکنش نشان دادند و غالبا هم به سابقه کاری ضعیف و عدم شناخت کافی از این وزارتخانه ی پر چالش اشاره داشتند.

انتظار می رفت که آقای باغگلی در صحن علنی قوی ظاهر شود و بتواند دید منتقدان را نسبت به خودش تا حدودی تغییر دهد ولی در صحن هم خوب ظاهر نشد و پس از سخنرانی ایشان در مجلس انتقادات بیشتر و سنگین تر شد.

دکتر باغگلی هیات علمی یکی از بهترین دانشگاه های ایران آن هم در رشته ای کاملا مرتبط با آموزش و پرورش بود اما این فاکتور برای هدایت کلیدی ترین وزارتخانه کشور کافی نیست و ضرورت دارد رئیس جمهور محترم با بررسی و مداقه فردی قوی تر و باتجربه تر را انتخاب کنند.

آموزش و پرورش دستگاهی بسیار مهم و در عین حال پرمشکل است که هر کسی نمی تواند به راحتی از پس اداره آن برآید خصوصا در این زیست بوم جدید که کرونا آموزش و پرورش را وارد فاز جدیدی کرده و مشکلات بیشتر شده است.

به عقیده بنده وزیر آینده آموزش و پرورش باید معیشت فرهنگیان را اولویت اول خود قرار دهد و پیش از هر طرح و برنامه ای به این مهم بپردازد.

متاسفانه ما شاهد هستیم که در برخی وزارتخانه ها و ارگان ها کارمندی با مدرک حتی کاردانی حقوق و مزایا و رفاهیاتی به مراتب بیشتر و بهتر از یک فرهنگی با مدرک دکتری دارد که اصلا قابل مقایسه نیست و اگر هر وزیری راهکاری منطقی و نتیجه بخش برای این مساله نداشته باشد راه به جایی نمی برد.

فرهنگیان مطمئن باشند که علیرغم تنگناهای اقتصادی موجود، ما در مجلس تمام قد پیگیر مساله معیشت فرهنگیان خواهیم بود و این مساله را مطالبه می کنیم و امیدواریم که ان شاالله آموزش و پرورش در دولت سیزدهم تحولی اساسی و بنیادین به معنای واقعی کلام را تجربه کند.

یکی دیگر از موضوعاتی که بسیار اهمیت دارد مقابله با سیاسی کاری های پرهزینه در این وزارتخانه است که حقیقتا آسیب های جدی به تعلیم و تربیت کشور وارد کرده است،برای مثال آموزش و پرورش لرستان در دولت آقای روحانی شش مدیرکل را تجربه کرده است چرا که آقایان وزرا برای آن که باج خواهی و بست نشینی فلان نماینده را پاسخ دهند آموزش و پرورش را قربانی کرده اند.

این سیاسی کاری ها در هر دو جناح دیده می شود و مختص جناح خاصی نیست.برخی نمایندگان ادوار را سراغ دارم که بیشتر وقت و انرژی خودشان را صرف دخالت های سهم خواهانه در آموزش و پرورش کرده اند تا اعوان و انصارشان را ولو اینکه ضعیف و ناکارآمد باشند به کرسی های مدیریتی برسانند و هر کس کمی با آن ها زاویه داشته است را نابود کنند،این عزیزان اگر این وقت و انرژی گرانبها و غیرقابل بازگشت را صرف مشکلات مردم می کردند امروز لرستان مقام نخست فلاکت و بیکاری نمی شد./ صدای فرهنگیان
انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false