×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مسئولین؛ بخش پاپی را دریابید

وقوع سیل اخیر در استان کم سابقه بود و این بلای طبیعی با دوره بازگشت ۱۰۰ سال، اولین بار بود که به این شدت گریبان گیر مردم این استان شد و خسارات زیادی به بار آورد.

وقوع سیل هرچند از نزولات آسمانی است اما برای لرستان یک بلای خانمانسوز بود که خانه های مردم را ویران و زندگی چندین ساله آنها را نیست و نابود کرد.

اما سیل در منطقه  پاپی و پاپی تبارانی که جزء بخش مرکزی خرم آباد هستند، خساراتی به بار آورد که جبران آن اقدام مسئولین استان را می‌طلبد.

مسئولینی که بعد از دو هفته از وقوع سیل بخود زحمت ندادند بطور جدی منطقه پاپی را مورد بازدید وارزیابی قرار دهند.

متاسفانه هنوز راه ارتباطی روستاهای پاپی مشکل دارد، تاسیسات برقی تعمیر نشده و آب شرب قطع بوده و تامین آذوقه  مردم روستاها هنوز با مشکل مواجه است.

چرا باید بخش پاپی مورد بی مهری مسئولان استان قرار گیرد.

چرا بخشدار اقدامات لازم وگزارش های اولیه را ارائه نداده واگر داده چرا تاکنون اقدامات لازم صورت نگرفته است.

قبول داریم حجم سیل و خسارات وارده زیاد و سنگین است اما اگر به موقع توسط مدیران مربوطه خصوصا بخشدار که نفر اول اجرایی این بخش است، پیگیری می شد، مشکلات رفع شده بود.

روستاهای سیلزده ای در این بخش وجود دارد که هنوز یک نفر به آنجا رجوع نکرده تا از نزدیک مشکلات آنها را مشاهده کند. کجای اینکار عدالت است.

بخش پاپی با قدمت چندین ساله هنوز در محرومیت بسر می برد و همیشه  مورد بی مهری وکم توجهی مسئولان قرار گرفته است. چرا باید چنین باشد جواب این چرایی را چه کسی باید  بدهد؟

مردم از مسئولان استان مخصوص مسئولان  بخش پاپی  و بخش مرکزی که نسبت به مردم خسارت دیده کم توجه بودند، گلایه مند هستند.

تا کی باید بین استان ها وشهرها و بخش ها تفاوت  قائل  بود. از نظر رسیدگی به استان ها  لرستان در کشور  کمتر مورد توجه قرار می گیرد و در بین مراکز استان ها، خرم آباد از همه کمتر دیده شده  و جزء مراکز توسعه محسوب می شود.

در بین بخش های شهر خرم اباد نیز  بخش پاپی محرومترین بوده و کمترین توجه به آن شده است. این بخش فقط اسم بخش را یدک می کشد و امکانات بخش شامل حالش نشده است!!

بخش  پاپی تنها بخشی است  که راه آهن به عنوان یکی از عوامل توسعه از آن عبور می کند و ۱۰۰ کیلومتر راه آهن کریدور شمال وجنوب را بهم وصل می کند،  اما هنوز توسعه نیافته است.

این بخش  تنها بخشی است که حتی در مقایسه با کل بخش های ایران بیشترین شهدا و سرداران را تقدیم نظام کرده است اما  کمترین توجه به ان نشده است.

بخش پاپی دارای پنج آبشار پر آب و مرتفع  نوژیان، بیشه، وارک، هفت چشمه گریت و شوی تله زنگ است و به همین خاطر بهترین طبیعت برای گردشگری را دارد اما هیچگاه مورد توجه قرار نگرفته است. مشکل کجاست که مردم پاپی مورد بی مهری قرار می گیرند.

وقت آن نرسیده است که مسئولان بخش پاپی که در محرومیت مطلق بسر می برد را دریابند.

آیا وقت آن نرسیده است بخش پاپی که تکه تکه شده است(دهستان کاکاشرف که شامل روستاهای پیر جد، چنارکل، تپه دار، چشمه علی، چنارخشکه، دهنو ، خار زار، طاف و چند روستای دیگر است را به بخش مرکزی داده اند که این قسمت خود می تواند یک بخش جداگانه  باشد) ساماندهی شود.

این بخش شامل یک شهر و پنج دهستان با جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر و در سیل اخیر تمام دهستان های پاپی دچار سیل شده اند و اکثر منازل، مزارع واحشام خسارت دیده اند اما هنوز تعیین  خسارت نشده اند. علت  این عدم توجه چیست؟

مردمان این بخش از مسئولین انتظار دارند که به دادشان برسند و مشکلالتشان را رفع کنند.

اسفندیار مرادی پور

عضو ادواری شورای شهر خرم آباد

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false