×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نامه ی سرگشاده محمود نظری به فرماندار چگنی؛ صاحبان واقعی سد گاوشمار(معشوره) مردمان سلسله و دلفانند


این روزها اخلاق کلمه ی مفقودالاثریست که بوسیله ی خیلی ها که هکتار وجوشان بایر است ذبح غیر شرعی می گرد و انگار این حضرات بر اسب سرکش غرور سوار شده اند و با تازیانه ی غرور در دشت های تشنه ی لرستان شقایق های شهید را به صلابه ی کلمات موریانه زده کشیده اند و بلوط های سوخته را میدان جملات مغشوش قرار داده و از واقعیت و حقیقت فرار می کنند و جغرافیا را میدان الفاظ بی معنی و ترکتازی خود می کنند.

بنده برای جابعالی فرماندار تحصیلکرده و فرهیخته دوره و چگنی احترام زیادی قائلم و شما را شخصیتی پرکار و دردمند می دانم که در دایره المعارف سازندگی شهرها و روستاهای این استان دارای نامی آشنا و ماندگار می باشید و هنگامی که در جهادسازندگی استان بودید محاسبه ی خدماتتان فراوان بوده است.
اما مجبورم به ویس ارسالی جناب مهندس جواب بدهم تا ادای تکلیفی باشد به زادگاه اجدادم سلسله و دلفان مظلوم!

جناب مهندس ترابی نژاد؛ سلسله سرزمینی است که الهه ایشتار(خدای فراوانی و بارش) طبیعتی بکر و پرظرفیت به آن داده، و دلفان سرزمین اصالت و مفرغ همان دشت نیسایه است که مردمانش اولین رام کنندگان اسبان دشت نیسایه بوده اند و این دو شهرستان پُرَند از بزرگترین ظَرفیت های انسانی و علمی و همچنین سرزمین شاعران و نام آورانی هستند که تاریخ به احترامشان تمام قَدخبردار می ایستند و در این سرزمین ها زورق تخیل در شعر شاعرانش نمود پیدا می کند و آفتاب به احترام غزل، هوره، مور و چهل سروی مردمانش به مسح واژه ها می پردازد و پیژامه خجالت از تن در می آورد و با شعر شاعران اهورائیش دو دسماله میرقصد و همراه عارفانش شمس زرین ،بال زرین سرمی دهد. ویسی از حضرتعالی که سرد و گرم چشیده ی دولت روحانی می باشید گوش کردم، شما با صراحت سد گاوشمار را متعلق به چگنی،کوهدشت، رومشکان و پلدختر خواندید و در کمال تاسف نامی از حق آبه ی مردمان سلسله و دلفان جائی که سد گاوشمار تماما درحوزه ی آنجا احداث می شود نبردید! واقعا چرا؟

حیرت و تعجب من زمانی بیشتر و بیشتر شد که شما از فرمانداران محبوب و محجوبی هستید که سالها سابقه ی خدمت در جهادسازندگی را داشته اید و بنده شمار را به واسطه ی خدمات ارزنده تان، سوای اختلاف دیدگاه سیاسی، مردی پرکار میدانم که مطلع تفکرش آبادانی و عزت تمام لرستان بوده و می باشد.

جناب آقای ترابی نژاد: بیائید کلاهمان را قاضی نکنیم، وجدان هایمان را راضی کنیم! چرا سدی که تماما در حوزه ی جغرافیای سلسله و دلفان احداث می گردد و کیلومترها با حوزه ی استحفاظی دوره و چگنی فاصله دارد باید حق آبه نداشته باشد؟

جناب آقای مهندس ترابی نژاد:
موقعی که ۱۱۰ روستای سلسله و دلفان زیر آب می روند و جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر بی خانمان می شوند و نیاز به جانمایی برای اسکان پیدا می کنند! چرا باید حق آبه ی سلسله و دلفان منظور نگردد؟

جناب فرماندار عزیز: ما بخشی نگر نیستیم و چگنی، کوهدشت، رومشکان، معمولان و پلدختر را پاره ی تن خود می دانیم و برخلاف برخی تفکرات معتقدیم تمام ایران سرای ماست، اما به چه دلیل دشتهای مستعد دلفان(سرزمین اصالت و مفرغ)و سلسله سرزمین ،الهه ی ایشتار (خدای فراوانی و زایش) باید از ابتدائی ترین حقوق خود محروم گردند؟

جناب ترابی نژاد؛ چرا در سلسله و دلفانی که از فرط فقر زنانشان در میدان های شهر کشکول بدبختی بدست گرفته اند و کارگری می کنند باید حق آبه ی این شهرستان های مظلوم داده نشود؟شما بواسطه ی سالها خدمت در جهاد سازندگی بهتر از هرکسی می دانید که مردمان شریف و نژاده ی سلسله و دلفان، چه روح بزرگی دارند و در نمایشگاه تاریخ انقلاب اسلامی چه دلاور مردانی را تقدیم آرمانهای انقلاب اسلامی کرده اند و چه شهیدان والامقامی سر بر تیره تراب نهاده اند و خاک سلسله و دلفان را قبله گاه اجداد ما و نظر کرده ی ملائک کرده اند. به پاس این شیران شرزه بیائید و بیائیم با مردمان لرستان مثل کالای اساسی رفتار نکنیم و لرستان را برای تمام لرستانیها و ایران را برای تمام ایرانیان بخواهیم.

جناب فرماندار: در خاکبازی این جهان در عجبم که روح و روان انسانی که می تواند به خلیفه الهی برسد و جانشین خدا بر زمین باشد، چرا به اجسام عنصری نزدیگ می گردد و” اُولئک کالعنام بلهم اضل” می شود و در همسرایی پدیده های دور و برش ایوان نگاهش مجذوری از گرفتار شدن بمنافع مالی و مادی می شود؟ راه باستانی تنگ گاوشمار میراث وارثیه هخامنشیان می باشد و ۶۰۰ متر طول دارد و حدود ۲۷۰۰سال پیش در حافظه ی تاریخی مردمان سرزمین مفرغ بنام تنگه گاوشمار با نقوش حکاکی شده نامگذاری گردیده است. ما تمام ایران را برای ایرانیان می دانیم و جانمان را فدای خاک پاک ایران، ولایت و رهبری می کنیم و در بزنگاه های تاریخ جانمان را فدا نموده ایم./انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false