×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نخستین صدای متفاوت مجلس یازدهم: علی گودرزیان ع پایدار


تنها چند ماه از آغاز به کارمجلس یازدهم گذشته است و برخی ها پیش بینی می کردند از این مجلس یک دست، یک صدا به گوش همه برسد!

نطق های آغازین مجلس، آن قدر پیش پا افتاده و گریزازمرکز بود که دستمایه ی طنزنویسان و رسانه نگاران تیزبین قرارگرفت.

برخی مشت هارا محکم کردند تا ازسکوی بهارستان توی دهن امریکا و انگلیس و اروپا بکوبند و مظاهر غرب از جمله اینترنت را و به شکل ویژه اینستاگرام را به باد انتقاد گرفتند و در برابر وزیر جوان، رگ گردن قوی کردند و خواهان فیلترینگ اینستاگرام شدند!

برخی از راه یافتگان ، طرح ختم قرآن در مجلس را ارایه و برخی دیگر برای رفاه حال جوانان بیکارایرانی طرح ازدواج اجباری به مجلس پیشنهاد دادند!

اگر بخواهم نیم نگاهی بومی به این روزهای مجلس داشته باشم نمی توانم خرسندی درون خودرا از رویکرد مودبانه و میانه داری بیشتر نمایندگان لرستان پنهان کنم این که دغدغه های آنان از جنس دغدغه های بیکاری، گرانی، توسعه نیافتگی، آب و… مردم بوده است. از حق نگذریم دراین چند ماه، نمایندگان لرستان نه تنها خود را قاطی این نطق های هیجانی و طنز واره نکردند بلکه موضع گیری شیخ مجمع نمایندگان لرستان «حجت الاسلام مبلغی» درباره ی فیلترینگ اینترنت و اینستاگرام مایه ی مباهات همه ی کسانی شد که درک درستی از جهان کنونی و ظرفیت های آن دارند.

می خواهم داوری بی رحمانه ای داشته باشم و آن این که در دنیایی که شاخص داشتن اطلاعات و ارتباطات جهانی، قدرت به شمارمی آید و میزان قدرت کشورها و آدمیان را با میزان دانایی آنان می سنجند! در دنیایی که فضای مجازی بیشترین حجم کارآفرینی را به خود اختصاص می دهد! و میلیون ها نفر از بستر تلگرام و اینستاگرام، کارمی کنندو نان می خورند!
در دنیایی که کشورها، تلاش می کنند تا فیبر نوری را به قطر لوله های گاز، به درب خانه ها بکشانند! آنان که با اینترنت و دیتا و ابزار ارتباطات و اطلاعات مخالفت می کنند و سر ناسازگاری دارند و صحبت از فیلترینگ می کنند اگروکیل و‌وزیر هم باشند، به معنای خاص کلمه یا بیسواد و عقب مانده و نادان و یا عامل بیگانه برای ایستایی جامعه ی ایرانی هستند!

دراین میان دفاع هوشمندانه نماینده ی لرستان از فضای باز اطلاعات و انتقاد ایشان از هواداران فیلترینگ نشان از صدای متفاوتی دارد که از مجلس یازدهم به گوش مردم می رسد.
جان سخن مبلغی آن جاست که به ظرفیت کارآفرینی فضای مجازی و اینترنت اشاره می کنند و می گوید:
«…فیلترینگ پاسخ نمی دهد! خود جامعه تشخیص می دهد که به سمت نامناسبی حرکت نکند! نباید تصمیماتی گرفته شود که به اشتغال جوانان لطمه وارد کند…»

درست است که این نخستین صدای متفاوت مجلسی بود که یک دستش می خواندیم اما شک ندارم درآینده صداهای متفاوت تری به گوشمان خواهد رسید! بلوطستان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false