×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نقدی بر یک نوشتار: مریم کرمی

‍ خانم لیلا سلیمانی در کانال شهاب آسمانی با درج مطلبی بانوان لرستان را قربانی قدرت و سمت های مدیریتی آنان را پوشالی خواند! در نقد این نوشتار می توان موارد زیر را برشمرد:

۱-بانوان لرستان قربانیان تبعیض و تخریب

جنس دوم، باوری تبعیض آمیز و حاصل تجربیات متعدد تاریخی، اجتماعی و فرهنگی در برخورد با زنان است، باوری مخرب که در گردش زمان سبب پذیرش آن توسط مردان والقاء این باور به زنان گشته و نتیجه آن باز تولید تفکر ناتوانی زنان در عرصه های متفاوت است. با این ذهنیت مردان اقدام به تسخیر موقعیت های متعدد با اعمال محدودیتهای قانونی و سنتی علیه زنان و زنان با پذیرش و باور به رفتارهای تبعیض آمیز منجر به باز تولید این نوع محدودیتها می گردند و طبیعی است هر نوع تخطی نسبت به دیدگاه سنتی نسبت به زنان به عنوان جنس دوم منجر به تخریب می گردد.

۲-بانوان لرستان قربانیان تفکر مرد سالارانه

پذیرش مدیریت زنانه و قبول حضور آنان در عرصه های متعدد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه ای که هزاران سال با تفکر پدر سالاری در خانواده، قبیله و عشیره زیسته زمان بر است. تحولات شگرف و سریع دنیای مدرن سبب نوعی تضاد در پذیرش باورهای سنتی و دستاوردهای دنیای مدرن گشته و طبیعی است شاهد برخی مقاومتها در پذیرش حضور بانوان در عرصه های متعدد باشیم و کمابیش شاهد برخی محدودیتها در انتصاب بانوان توسط مردان هستیم.

۳-بانوان لرستان قربانیان رقابت زنان علیه زنان

خیر محدود در عرصه های متفاوت جهت حضور بانوان و رقابت فشرده به منظور تسخیر اندک شرایط ایجاد شده، بخصوص پستهای مدیریتی سبب نوعی رفتار تخریبی به همراه رقابت منفی جهت کسب جایگاه برتر در برخی زنان گشته و این شرایط تبعیض آمیز در عرصه حضور اجتماعی زنان که نتیجه مردسالاری در جامعه لرستان است، جوی رقابت آمیز ایجاد نموده و برخی بانوان حذف دیگر بانوان را لازمه حضور خود در پستهای مدیریتی می دانند و یا برخی از زنان دیگر همراه با جریانهای مرد سالارانه در پی حذف زنان توانمند بر می آیند و این امر به آسیبی مخرب در عرصه فعالیت بانوان لرستان منجر شده همدستی مردان در این میدان نابرابر سبب تخریب، توهین و برچسبهای متعدد به زنان فعال در عرصه های اجتماعی و مدیریتی گشته که عامل باز دارنده حضور زنان در جامعه لرستان است و منجر به حاشیه نشینی بسیاری از زنان توانمند شده است.

با برشمردن موانع و مشکلات متعدد بانوان لرستان در عرصه حضور اجتماعی پذیرش توانمندی بانوان شجاع، خودباور و توانمند لرستان که در اندک پستهای مدیریتی حضور دارند کاملا منطقی است و تخریب چهره های مدیریتی بانوان مدیر لرستان کاملا غیر منصفانه است.
بانوان مدیر کل در لرستان و دیگر بانوان فعال در عرصه های متعدد مدیریتی و فعالان اجتماعی و رسانه ای زنانی خود باور با اعتماد به نفس بالا هستند و این توانمندی منجر به تاب آوری آنان در عرصه نابرابر رقابتهای مدیریتی گشته وبی شک موانع متعدد در عرصه حضور گسترده تر بانوان لرستانی منجر به عدم حضور چهره های توانمند گشته و این امر دلیلی بر تخریب اندک بانوان حاضر در پستهای مدیریتی نمی باشد و منطقی ترین رفتار هماهنگی و هم صدایی جهت رفع موانع متعدد در عرصه حضور بانوان است.
به امید رشد و توسعه همه جانبه استان و عبور از کلیشه های جنسیتی، قومی و زبانی بطوری که اصل بر شایسته سالاری و تخصص گرایی قرار گیرد.
انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false