×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نقش و اهمیت مدیریت علمی و تخصصی در توسعه استان: کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان

استفاده از مدیران آگاه، باتجربه، متعهد، مسئولیت پذیر، شایسته و واجد شرایط و سپردن ارگان ها و سازمان ها به دست مدیرانی که از توانایی و تخصص لازم برخوردار هستند از واجبات علم مدیریت است. چرا که این گونه مدیران اثر مستقیمی در اداره امور عمومی و موفقیت سازمان ها خواهند داشت.

در اکثر مکاتب مدیریت از قبیل مکتب کلاسیک، روابط انسانی، دیدگاه سیستمی، نگرش اقتضایی و … به مباحثی از جمله تخصص، تقسیم کار، سلسله مراتب، نیازهای اجتماعی و روانی، انگیزش، روابط رسمی و غیر رسمی، محیط داخلی و خارجی، موقعیت، وضعیت و شرایط سازمانها پرداخته شده که نتایج آن منجر به نظریات و ارائه بهترین راه حل ها و یافته های اثر بخش و کارا جهت رسیدن به اهداف و موفقیت بیشتر سازمانها گردیده است.

امروزه نظریات و یافته های علم مدیریت از جمله نقش نیروی انسانی در سازمان های صنعتی، تولیدی، خدماتی و اداری کشورهای پیشرفته، عملاً به کار گرفته شده و بسیار مهم تلقی می گردد و نقش عامل نیروی انسانی به عنوان مهمترین عامل موفقیت سازمان ها در این گونه کشورها کاملا مشهود است، ولی متاسفانه در ایران به ضرورت و اهمیت به کارگیری نظریات و یافته های علم مدیریت بویژه نقش تعیین کننده عامل نیروی انسانی بهای چندانی داده نمی شود!

فارغ از تعصبات سیاسی و چهارچوب های فکری، استان لرستان برای رسیدن به توسعه پایدار در شرایط فعلی نیاز به نیروی انسانی کارکشته، متخصص و کاردان دارد و بحث عقب ماندگی و عدم توسعه لرستان که ناشی از تعصبات غلط قومی و قبیله ای، سیاسی و اداری و عدم استفاده از نیروهای متخصص، توانمند، با نفوذ و باتجربه در ساختار اداری و سیاسی استان است، مطالبه اصلی مردم مفلوک، مظلوم و محروم لرستان است و باید مد نظر و مورد توجه جدی مدیران سطوح عالی ملی و محلی قرار بگیرد.

مسئولین ارشد ملی و استانی بدانند اگر انتصاباتشان در لرستان در راستای باندبازی، قبیله گرایی، فامیل بازی، رفیق بازی، معامله و … باشد و از نیروهای بی تجربه، فاقد تخصص، بی سابقه و ناکارآمد استفاده نمایند در حق مردم این سرزمین جفا و خیانت نموده و این مردم به هیچ ‌وجه مسئولین خائن به خاکشان را نمی بخشند، چرا که محرومیت و عقب ماندگی مردم این مرز و بوم ناشی از تصمیمات غلط و خود محوری مسئولین این خطه از سرزمین ایران است.

بنابرین مسئولین و نمایندگان مردم لرستان هشیار باشند، جهت توسعه پایدار و رفع محرومیت ها و عقب ماندگی های شدید و تلنبار شده استان، منبعد باید بهترین و شاخص ترین نیرو در هر طیف و جناح را انتخاب و انتصاب نمایند تا بیشتر از این شاهد محرومیت و توسعه نیافتگی مردم نجیب و فهیم این سرزمین نباشیم./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false