×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نگارش جلد سوم «بلدچی»/ «اسرار الشهاده» به زودی راهی بازار می‌شود

مدیرکل حوزه هنری لرستان از نگارش جلد سوم «بلدچی» در حوزه ادبیات پایداری این استان خبر داد و گفت: «اسرار الشهاده» نخستین اثر مکتوب تاریخ ادبیات لرستان به زودی روانه بازار می‌شود.

به گزارش پژواک لرستان، محمد امیدی پور امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جلد سوم کتاب بلدچی در حال تدوین است، اظهار داشت: این مجموعه بزرگترین روایت دفاع مقدس در حوزه ادبیات پایداری کشور است و هیچ کتابی در این حد به چاپ نرسیده است.

وی با بیان اینکه «بلدچی» بلندترین خاطره نگاری دفاع مقدس است، تصریح کرد: جلدهای اول و دوم این کتاب چاپ و رونمایی شده است، جلد اول به چاپ سوم رسیده و جلد دوم نیز به چاپ دوم رسیده است؛ جلد سوم را چاپ خواهیم کرد و در قالب مجموعه سه جلدی ارائه می دهیم.

ارائه مجموعه «بلدچی» به دفتر رهبر معظم انقلاب

مدیرکل حوزه هنری لرستان با تاکید بر اینکه جلدهای اول و دوم این کتاب به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال شده است و با چاپ جلد سوم نیز مجموعه کامل این اثر را خدمت رهبر فرزانه انقلاب ارائه می دهیم، افزود: یکی از مشخصه های کتاب این است که از تکلف و تعارف به دور است، به دنبال بیان وقایع دفاع مقدس بوده است،  یک اتفاقی که می افتد این است که در کتاب ها اتفاقات و رویدادهای جنگ را خیلی پیرایش می کنیم لذا مردم عادی احساس می کنند خیلی نسبتی با شهدا ندارند، اما وقتی «بلدچی» را می خوانید حس می کنید چقدر شهدا و رزمندگان شبیه مردم هستند و نسل جوان حس نمی کند خیلی با شهدا فاصله دارد.

چاپ دو کتاب دیگر به نام های «نقطه صفر مرزی» و «بی نشان» در حال پیگیری است

امیدی پور خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهای خوب این است که با کسانی که اسمشان در کتاب آمده قبل از چاپ صحبت شده و کتاب بارها تصحیح شده است.

وی یادآور شد: چاپ دو کتاب دیگر به نام های نقطه صفر مرزی و بی نشان هم در حال پیگیری است.

مدیرکل حوزه هنری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یک کتاب نیز به زودی در واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری لرستان منتشر می شود که مهم است، گفت: لرستان متاسفانه تاریخ ادبیات مکتوب ندارد،  اگر چیزی بوده هم سینه به سینه نقل شده است.

اشعار آئینی «سرباز بروجردی» گردآوری و به زودی راهی بازار می شود

امیدی پور با بیان اینکه یک کتاب در این حوزه از طریق نسخ خطی گردآوری شده که مربوط به اشعار آئینی «سرباز بروجردی» شاعر بروجردی است، تصریح کرد: این کتاب مجموعه بزرگی است و شامل ۷۰۰ صفحه دیوان است که در رسای ائمه و رسول خدا و اتفاقات تاریخ اسلام نگارش شده است و از نظر ادبی هم دارای کیفیت خوبی است.

وی با تاکید بر اینکه نگارش این کتاب مراحل نهایی خود را طی می کند،  طراحی جلد انجام شده و با نام «اسرار الشهاده» روانه بازار می شود، افزود: این کتاب اولین مکتوب تاریخی ادبیات لرستان است که به بازار عرضه می شود و مطالب آن مربوط به دوره قاجار است.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false