×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نیمی از کودکان کار در استان لرستان ساماندهی شدند


پایگاه خبری پژواک لرستان/ مدیرکل سازمان بهزیستی استان لرستان گفت: ۵۵۰ کودک کار در لرستان داریم که بیش از ۲۵۰ نفر از آنها را تحت پوشش قرار داده‌ایم و ماهیانه ۱۲۵ هزار تومان مستمری به آنها پرداخت می‌شود.

کرم یاری، مدیرکل سازمان بهزیستی استان لرستان اظهار داشت: ۱۲ دستگاه متولی ساماندهی کودکان کار هستند که بهزیستی هم یکی از آن دستگاه‌هاست اما همه گمان می‌کنند که فقط سازمان بهزیستی متولی اصلی این کار است.
وی افزود: شاید چنین ذهنیتی به این دلیل ایجاد شده که ما مراکزی برای نگهداری و آموزش کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست داریم که در هر مرکز ۱۰ تا ۱۲ کودک  نگهداری می‌شوند.
مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان عنوان کرد: کودکان زیر ۱۵ سال طبق قانون، حق کار کردن ندارند و نباید وادار به کار شوند اما برخی از آنها به علت فقر، حاشیه‌نشینی و اعتیاد والدین به این سمت کشانده شده‌اند تا کسب درآمد کنند.
وی با بیان اینکه ما بیش از ۵۵۰ کودک کار را در استان شناسایی کرده‌ایم، تصریح کرد: با همکاری فنی و حرفه‌ای فرآیند حرفه آموزی را برای والدین آنها انجام دادیم، بیش از ۲۵۰ نفر از آنها را تحت پوشش قرار دادیم و ماهیانه ۱۲۵ هزار تومان مستمری به آنها پرداخت می‌کنیم.
یاری خاطرنشان کرد: وقتی شهرداری کودکان کار را جمع‌آوری و به بهزیستی تحویل می‌دهد ما مکلفیم که  در مدت ۴۸ ساعت آنها را تعیین تکلیف کنیم در نتیجه مجبور می‌شویم دوباره آنها را رها کنیم.
یاری بیان کرد: از مردم انتظار داریم که به این کودکان ترحم نکنند و بیشتر از حق‌الزحمه آنها مبلغی پرداخت نکنند چون با این کار آنها را تشویق می‌کنند و این کودکان زمانی‌که طعم پول را بچشند ممکن است برای درآمد بیشتر به کارهای بزه هم دست بزنند.تسنیم/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false