×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
وضعیت ادارات لرستان در رعایت حقوق شهروندی مطلوب نیست

استاندار لرستان گفت: متاسفانه وضعیت ادارات استان در رعایت حقوق شهروند زیاد مطلوب نیست بنابراین دستگاه‌های اداری ما باید تلاش کنند سطح رضایت‌مندی مردم و مراجعات را بالا ببرند.

به گزارش پژواک لرستان، سید موسی خادمی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره دولت‌مردان شهید رجایی و باهنر که در حوزه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه در این هفته علاوه بر دادن گزارش عملکرد به مردم و پرداختن به ایرادها و رفع آن‌ها فرصتی است برای شناخت بیشتر شخصیت‌های بزرگ شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: باید نسل جوان با ویژگی‌های شخصیتی این دو بزرگوار آشنا شوند، شهیدان رجایی و باهنر دولتمردانی هستند که می‌توانند به عنوان الگوی این زمان قرار بگیرند.

وی افزود: با شناخت از رفتار آن‌ها و نحوه دولت‌مردی و عملکرد این دو شهید می‌توان رفتار خود را به آن بزرگواران نزدیک کرد، زیرا  عالم بودن و مردمی بودن دو ویژگی بارز آن‌ها است.

استاندار لرستان با تاکید به اینکه شهیدان رجایی و باهنر با پست و مقام گذشته خود را فراموش نکردند، عنوان کرد: متواضع بودن، انقلابی بودن، پیروی امام بودن و احترام به دیگران از دیگر ویژگی‌های این بزرگواران است.

وی ضمن اشاره به خدمات دولت بیان کرد: دولت بخش عمده‌ای از بار مسئولیت جامعه را برعهده دارد، همانطور که می‌دانید دولت تدبیر و امید در دو سال اخیر به دلیل مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند و جنگ اقتصادی ناجوان‌مردانه‌ای که به راه انداختند با محدودیت‌های جدی‌ مالی روبرو شده است.

  خادمی خاطرنشان کرد: دولت برای ارائه خدمات رفاهی به مردم باید بودجه و درآمد داشته باشد و هزینه بکند، به طور طبیعی زمانی که درآمدها دچار مشکل می‌شوند هزینه‌کردها نیز کاهش پیدا می‌کنند و بسیاری از خدماتی که دولت می‌خواهد به مردم ارائه دهد ممکن با کییفت مطلوب و سرعت مورد نظر ارائه نشوند.

وی تصریح کرد: ما در استان لرستان تلاش کرده‌ایم با تمام محدودیت‌هایی کارهایی را انجام دهیم، ما در چندماه اول سال بیشتر درگیر بحث سیل ویرانگر فروردین‌ماه بودیم، و بخشی از انرژی دستگاه‌های اجرایی صرف این موضوع شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه اقدامات و فعالیت‌های خوبی در حوزه سیل مانند بخش مسکن، کشاورزی و زیرساخت‌ها انجام شده است، گفت: دستگاه‌ها بخشی از زیرساخت‌ها را با امکانات و اعتبارات خود و بدون تخصیص ملی در همان روزهای اول انجام دادند.

وی اظهار داشت: مشکلات آب، برق و گاز بیش از هزار و ۶۰۰ روستای سیل‌زده استان در کمتر از دو هفته حل شد، چون تمام استان به نوعی درگیر سیل بودند دستگاه‌های اجرایی کاری جهادی انجام دادند.

خادمی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص‌یافته به زیرساخت‌ها با نیازهای استان فاصله دارد، افزود: ما کارها را شروع کردیم ولی به اندازه‌ای که به استان خسارت واردشده به ما اعتبار ندادن و ما درحال پیگیری جذب اعتبارات هستیم.

وی عنوان کرد: استان در حوزه راه، آب روستایی و دیوارهای ساحلی هنوز مشکلات دارد، اما علی‌رغم تمام مشکلات در سال جاری طی سفرهای مقامات کشوری تعداد زیادی پروژه افتتاح شده است.

استاندار لرستان تعداد کل پروژه‌ها و طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت امسال را ۵۰۲ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۹۶۵ میلیارد تومان و میزان اشتغال‌زایی هزار و ۵۰۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: ۴۴۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۸۳ میلیارد تومان و ۵۷ پروژه اقتصادی با ۵۸۲ میلیارد تومان در هفته دولت امسال افتتاح و یا کلنگ‌زنی شده‌اند.

وی تصریح کرد: برای دولت سال‌های مناسبی از لحاظ مادی نیست و تامین مالی پروژه‌ها سخت‌تر شده است اما مدیران دستگاه‌های تلاش می‌کنند در حد توان کارها را انجام دهند.

خادمی رعایت حقوق شهروندان در مراجعات مردمی را از دیگر وظایف دولت دانست و گفت: دستگاه‌های نظارتی این چنین مسائل را می‌سنجند که متاسفانه وضعیت ادارات استان در رعایت حقوق شهروند زیاد مطلوب نیست، دستگاه‌های اداری ما باید تلاش کنند سطح رضایت‌مندی مردم و مراجعات را بالا ببرند و برخورد درستی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران باید ضمن پاسخگو مشکلات موجود را برای مردم توضیح دهند، اظهار داشت: تا میزان رضایتمندی مردم و ارباب‌رجوع بالا رود.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false