×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
پوتین و اردوغان در تهران؛ در پایتخت چه خبر است؟


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ هفتمین نشست مذاکرات آستانه و مذاکره درباره همکاری‌‌ای دوجانبه پیرامون مسائل منطقه ای و جهانی، شب گذشته اردوغان را به تهران کشاند و قرار است پوتین هم تا ساعت دیگر به ایران بیاید.

نشست مذاکرات آستانه که به ابتکار ایران و روسیه و همراهی ترکیه در سال ۱۳۹۵ با هدف حل و فصل منازعات سوریه و پایان بخشیدن به جنگ این کشور آغاز شد، امروز سه‌شنبه، ۲۸ تیرماه در ایستگاه هفتم با حضور رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود و پوتین و اردوغان که در اولین سفر رسمی در دولت سیزدهم به ایران آمده اند در تهران به رایزنی خواهند پرداخت.

مهمترین تحولات به شرح زیر است:

اظهارات رئیسی در نشست آستانه

رئیسی در نشست آستانه گفت: آمریکا باید هرچه سریعتر از سوریه خارج شود وی تصریح کرد با قدرت بیشتری از سوریه حمایت می کنیم.

وی افزود این روزها در شرایطی با افتخار از مبارزه با تروریسم صحبت می‌کنیم که فداکاری هایی از سوی شهیدانی مثل شهید سلیمانی صورت گرفته است.

حرف های پوتین در نشست آستانه

پوتین در نشست آستانه تاکید کرد کار داعش و گروه های افراطی و جدایی طلب را در سوریه تمام خواهیم کرد وی افزود بدلیل حمایت سه کشور ایران، روسیه و ترکیه، سوریه درحال احیا شدن است.

اردوغان در نشست آستانه چه گفت؟

اردوغان با اشاره به نشست آستانه گفت: به مبارزه با سازمان های تروریستی ادامه خواهیم داد و از روسیه و ایران انتظار داریم در این مبارزه ترکیه را همراهی کنند.

دیدار رئیس‌جمهور روسیه با رهبر انقلاب

رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور روسیه و هیات همراه با تأکید بر ضرورت عملیاتی شدن تفاهم‌ها و قراردادهای بین دو کشور، هوشیاری در مقابل سیاست‌های فریبکارانه غرب را لازم دانستند و تأکید کردند: آمریکایی‌ها از منطقه شرق فرات در سوریه باید بیرون 

سخنان بسیار مهم رهبر انقلاب در دیدار ولادیمیر پوتین

۱۴۰۱/۰۴/۲۸ – ۲۱:۴۸

پوتین با رئیسی دیدار کرد

در دیدار روسای جمهور ایران و روسیه درباره گسترش بیش از پیش روابط در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، ترانزیت و مبادلات تجاری و نیز تحولات منطقه گفتگو کردند.
رئیسی در این دیدار اظهار کرد: دیگران مدعی مبارزه با تروریسم بودند، اما همکاری ما با روسیه نشان داد که در وعده خود صادق بوده ایم.
رئیس جمهور روسیه با اشاره به همکاری ایران و روسیه در زمینه امنیت بین المللی گفت: در زمینه امنیت بین المللی همکاری های خود را افزایش می دهیم و ایران و روسیه سهم بسیار زیادی در حل و فصل بحران سوریه دارند.

پوتین: ایران و روسیه سهم بسیار زیادی در حل بحران سوریه دارند

۱۴۰۱/۰۴/۲۸ – ۲۰:۴۴

پوتین وارد تهران شد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای شرکت در هفتمین نشست آستانه وارد تهران شد.

توضیح ویدیو

جزئیات نشست خبری رئیسی و اردغان

ابراهیم رئیسی در نشست خبری با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، اظهار داشت: بدون تردید سفر آقای اردوغان به ایران نقطه عطفی در جهت ارتقاء همکاری‌ها بین دو کشور خواهد بود.

همچنین رجب طیب اردوغان در این نشست تاکید کرد: باید با همبستگی کامل با ایران با سازمان‌های تروریستی مقابله کنیم.

رایزنی مهم تهران-آنکارا؛ رئیسی: روابط تجاری ایران و ترکیه باید به ۳۰ میلیارد دلار برسد

۱۴۰۱/۰۴/۲۸ – ۱۵:۴۳

ایران و ترکیه اسناد همکاری امضاء کردند

مقامات ارشد ایران و ترکیه در حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان روسای جمهور دو کشور،  سند همکاری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل،  سرمایه‌گذاری، تکنولوژی‌های نوین، محیط زیست، ورزشی، انرژی، قضایی، آموزشی و تحقیقاتی و گردشگری به امضا رساندند.

اردوغان با رهبر انقلاب دیدار کرد

بیانات رهبر انقلاب در دیدار اردوغان را در لینک زیر بخوانید:

رهبر انقلاب در دیدار اردوغان: حمله نظامی به شمال سوریه به ضرر ترکیه، سوریه، منطقه و به نفع تروریستها خواهد بود

۱۴۰۱/۰۴/۲۸ – ۱۴:۱۸

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، سه‌شنبه ۲۸ تیرماه، با مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کرد.

مذاکرات فشرده اردوغان و رئیسی پشت درهای بسته

  • مذاکرات فشرده روسای جمهور ایران و ترکیه پشت درهای بسته در حال برگزاری است.

استقبال رسمی رئیسی از اردوغان در مجموعه تاریخی سعدآباد

توضیح ویدیو

مراسم رسمی استقبال از رییس جمهور ترکیه با حضور رییس جمهور کشورمان در در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد برگزار شد.

اردوغان شب گذشته وارد تهران شد

توضیح ویدیو

رجب طیب اردوغان در صدر هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی دیشب وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال جواد اوجی، وزیر نفت قرار گرفت.

گفتنی است؛ بر اساس اخبار اعلام شده از سوی رسانه‌های روسیه، ولادیمیر پوتین در جریان سفر به تهران با همتای ایرانی خود سید ابراهیم رییسی دیدار و رایزنی می‌کند و احتمالا با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب نیز دیدار می‌کند .
پوتین در جریان سفر به تهران با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز دیدار دوجانبه ای خواهد داشت.
به نظر می رسد محور اصلی رایزنی روسای جمهور روسیه و ترکیه در تهران علاوه بر موضوع سوریه، بحران اوکراین و امنیت مواد غذایی و بحث صادرات غلات اوکراین باشد.
دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور برای یک‌ سفر رسمی دو روزه به تهران سفر می‌کند تا درباره مسائل دوجانبه و جهانی با سید ابراهیم رئییسی، رئیس جمهور ایران گفت‌وگو کند. او همچنین قرار است در ۱۹ جولای(سه شنبه ۲۸ تیر) در هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه با حضور همتای ایرانی‌اش شرکت کند. در این نشست، روابط ایران-ترکیه به طور گسترده ارزیابی خواهد شد و اقدامات دوجانبه برای ارتقای بیشتر روابط دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.اخرین خبر

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false